Zmiany w crash testach Euro NCAP
Zmiany w crash testach Euro NCAP
2011-10-05 00:00:00.000000
https://www.smartdriver.pl/zmiany-w-crash-testach-euro-ncap?categoryName=aktualnosci
Zespół AXA
852 284

5 październik 2011

Zmiany w crash testach Euro NCAP

Brak ocen
0/5 (0 głosów)

W sierpniu organizacja Euro NCAP przetestowała 10 samochodów, spośród których aż 9 uzyskało najwyższą możliwą ocenę 5 gwiazdek w kategorii bezpieczeństwa. Fakt ten stał się motorem napędowym zmian – Euro NCAP od 2012 roku zamierza zaostrzyć wymagania.

Zainteresowanych tym, jak przeprowadzane są testy zderzeniowe, odsyłam do poniższego wpisu:

Droga do gwiazd(ek), czyli o crash testach słów kilka

A oto kompletna lista sierpniowych zdobywców 5 gwiazdek:

  • Audi A6
  • BMW X3
  • Chevrolet Aveo
  • Chevrolet Orlando
  • Citroën DS5
  • Hyundai i40
  • Opel Ampera
  • VW Golf Cabrio
  • VW Jetta

Jedynie Kia Picanto uzyskała 4 gwiazdki, co jest przeciętnym wynikiem w segmencie A. Główną przyczyną był brak systemu ESP w standardzie, jednak w przyszłym roku ma się to zmienić. W życie wejdzie unijny przepis, zgodnie z którym każdy nowy samochód będzie musiał być wyposażony standardowo w system ESP.

Poziom bezpieczeństwa pasażerów w środku testowanych pojazdów jest bardzo wysoki i stale rośnie, natomiast bezpieczeństwo przechodniów – jak się wydaje – zeszło na dalszy plan. Właśnie tego aspektu dotyczą zmiany przygotowane na rok 2012, które zaostrzą wymagania dotyczące bezpieczeństwa przechodniów w przypadku potrącenia.

Test zderzeniowy z pieszym jest piętą achillesową wielu nowych samochodów. Jak twierdzi Euro NCAP, spośród testowanej w sierpniu grupy aut Opel Ampera, Audi A6 i Citroën DS5 z trudem osiągnęły wynik pozwalający na przyznanie 5 gwiazdek. Jeżeli crash test z pieszym zostałby przeprowadzony z zastosowaniem nowej, zaostrzonej metodologii, to żaden z wymienionych wyżej 10 pojazdów nie spełniłby jego wymogów.

Nadzieją jest nowy Ford Focus, który uzyskał jak dotąd najlepszą ocenę w kategorii bezpieczeństwa pieszych. Jego konstrukcja powinna stanowić wzór dla innych producentów.

A Wy? Jak oceniacie obecną jakość testów bezpieczeństwa?