Zadebiutowała Škoda Kodiaq

Czeski producent zaprezentował oficjalnie swojego pierwszego, dużego SUV-a o nazwie Kodiaq. Zobaczcie jak ten samochód wygląda.

Informowaliśmy już wcześniej o tym, co powiedziano na prezentacji. Samochód mierzy dokładnie 4697 mm długości, 1882 mm szerokości i 1676 mm wysokości. Rozstaw osi to 2791 mm, natomiast masa własna wersji 1.4 TSI z napędem na cztery koła wynosi 1540 kg. Zatem choć auto jest duże, wcale nie jest ciężkie.  Do tego pomimo dość topornego wyglądu, współczynnik oporu powietrza Cx to 0,33.

Kabina pomieści siedem osób, a kufer odmiany pięcioosobowej 720 litrów bagażu. Kanapę można przesuwać wzdłużnie w zakresie 180 mm, co pozwala wygospodarować więcej lub mniej przestrzeni dla pasażerów, ale za to więcej dla pakunków. Po złożeniu regulowanych oparć kanapy uzyskujemy imponujące 2605 litrów pojemności oraz przestrzeń umożliwiającą przewiezienie przedmiotów o długości do 2,8 metra.

Możliwości transportowe się na tym nie kończą. Auto może pociągnąć przyczepę o masie do 2500 kg, a w manewrowaniu nią pomaga system Trail Assist. Dzięki niemu, kierowca może podczas cofania sterować przyczepą za pośrednictwem joysticka, którym normalnie reguluje lusterka.

Producent przewidział aż 30 rozwiązań Simply Clever z zakresu funkcjonalności, w tym znaną z Superba parasolkę ukrytą w drzwiach czy system ochrony ich krawędzi na parkingu. Po raz pierwszy w samochodzie tej marki pojawi się system kamer widzących przestrzeń wokół samochodu w zakresie 360 stopni.

Škoda Kodiaq na początek zostanie wyposażona w jeden z trzech silników, w jednej z pięciu odmian mocy. Są to następujące jednostki:

  • Benzynowa 1.4 TSI o mocy 125 KM lub 150 KM
  • Benzynowa 2.0 TSI o mocy 180 KM
  • Diesel 2.0 TDI o mocy 150 KM lub 190 KM

Kodiaq jest także pierwszym samochodem Škody, w którym pojawi się automatyczna skrzynia biegów z siedmioma przełożeniami. Będzie dostępna w konfiguracji z dieslem i napędem na cztery koła. Ten natomiast działa na zasadzie automatycznego dołączania tylnej osi w razie wystąpienia poślizgu przedniej. Za prowadzenie kół odpowiadają kolumny MacPhersona z przodu i znana z innych modeli Grupy Volkswagena oś wielowahaczowa. Przypominamy, że Škoda Kodiaq bazuje na platformie MQB używanej m. in. z modelach Volkswagen Tiguan czy Seat Ateca.

Tagi: premiera, skoda kodiaq, suv