Zadebiutował Volkswagen Passat B8

Dwa tygodnie temu został zaprezentowany nowy Volkswagen Passat o oznaczeniu B8. Wnosi on nowy poziom jakości i wyposażenia w klasie średniej.

Nowy Volkswagen Passat bazuje na zupełnie innej płycie podłogowej MQB, która pozwala na przesunięcie najważniejszych mechanizmów na krańce nadwozia i wygenerowanie większej przestrzeni wewnątrz pomimo skrócenia samochodu. Nowy Passat prezentuje się bardziej elegancko i sportowo zarazem. Jest szerszy i niższy. Przednie reflektory mogą być w pełni diodowe, tylne już w standardzie będą wykonane w technologii LED.

Kabina jest nie tylko przestronniejsza, ale też nowocześniejsza, z kokpitem zorientowanym na kierowcę, cyfrowymi wskaźnikami czy wyświetlaczem Head-Up wyświetlającym podstawowe informacje na linii wzroku kierowcy.

W Passacie B8 nie zabraknie najnowszych technologii z dziedziny bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mocno rozbudowany zestaw multimedialny Infotainment pozwoli spędzić miłe chwile wszystkim pasażerom samochodu podczas długich podróży. Będą oni mogli m.in. powiązać swoje tablety w sieć, korzystać z Facebooka, Google Earth i innych, najbardziej znanych internetowych aplikacji.

W dziedzinie bezpieczeństwa czynnego Passat chce być liderem w segmencie. Dlatego Volkswagen wyposażył go w wiele systemów wspomagających jazdę, również w mieście. Jednym z nich jest zestaw kamer 360 stopni połączony z systemem półautomatycznego parkowania, ułatwiającym nie tylko samo parkowanie, ale też wyjeżdżanie z miejsca parkingowego. Dzięki niemu kierowca uniknie kolizji z samochodem, którego nie widział, ponieważ system automatycznie uruchomi hamulce w momencie zagrożenia.

Volkswagen Passat będzie wyposażony w innowacyjny system usprawniający manewrowanie z przyczepą. Kierowca za pomocą pokrętła do regulacji lusterek będzie sterował całym zestawem, używając jedynie hamulca i gazu, a układem kierowniczym zajmie się elektronika.

Systemy Side Assist i Front Assist ułatwią jazdę w mieście. Będą utrzymywały stałą odległość w korku od poprzedzającego samochodu, automatycznie hamując i przyspieszając, a także utrzymując pas ruchu. Ponadto będą ostrzegały o szybko zbliżających się w stronę auta pojazdach, a także tych, które znajdą się w tzw. martwym polu lusterek wstecznych. Progresywny układ kierowniczy dostosuje siłę wspomagania i przełożenie przekładni kierowniczej do warunków i prędkości.

W nowym Passacie zastosowano kilka znanych jednostek napędowych, poddanych modyfikacjom mającym na celu obniżenie spalania o 20 procent, a także jedną zupełnie nową. Volkswagen Passat B8 będzie też występował w wersji hybrydowej plug-in z możliwością jazdy na samym prądzie na dystansie 50 km.

Silniki benzynowe z serii TSI to 1,4 TSI o mocy 125 KM oraz 150 KM z funkcją automatycznego odłączania cylindrów podczas jazdy z małym obciążeniem lub stałą prędkością. Większy 1,8 TSI będzie rozwijał moc 180 KM. 2,0 TSI będzie dostępny w dwóch wariantach mocy: 220 KM i 280 KM. Wersja 211-konna będzie łączona ze 109-konnym silnikiem elektrycznym.

W Passacie B8 nie mogło zabraknąć silników TDI. Najmniejszy 1,6 TDI będzie generował 120 KM, a 2,0 TDI 150 KM lub 190 KM. Nowością jest silnik 2,0 TDI Bi-turbo o mocy 240 KM.

Nowy Passat będzie dostępny w jednym z trzech standardów wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline, a także z usportowionym pakietem R-line.

2 odpowiedzi na “Zadebiutował Volkswagen Passat B8”

  1. Reiiy napisał(a):

    B8, B6, B… ciężko poznać, który to nowy, a który to stary

Tagi: Nowy passat, nowy volkswagen passat, Nowy Volkswagen Passat B8, passat B8, Volkswagen, vw passat