Wyścig oszczędności – poznaj nowe hybrydowe prototypy, które wystartują w Le Mans

Tak wygląda ubiegłoroczny zwycięzca - Porsche 919 Hybrid. Kto wygra w Le Mans w tym roku?

Tak wygląda ubiegłoroczny zwycięzca – Porsche 919 Hybrid. Kto wygra w Le Mans w tym roku?

Sporty motorowe, szczególnie wyścigi długodystansowe, już dawno przestały być jedynie bitwą na konie mechaniczne. Teraz liczy się też oszczędność, która pozwala na wydłużenie odstępów między kolejnymi tankowaniami. Dlatego współczesne prototypy ścigające się w topowej klasie LMP1 to hybrydy, przed którymi regulacje stawiają bardzo duże wymagania odnośnie oszczędności. Nowoczesna technika sportowa w końcu trafia z tych maszyn do samochodów drogowych. Jak wyglądają tegoroczne maszyny, które stanowią wróżbę przyszłości motoryzacji?

Oto Porsche 919 Hybrid - tegoroczny przedstawiciel niemieckiej marki w kategorii LMP1. Auto dysponuje 2-litrowym V4, który współpracuje z układem elektrycznym. W sumie hybryda Porsche startująca w klasie 8 MJ ma generować około 1000 KM.

Oto Porsche 919 Hybrid – tegoroczny przedstawiciel niemieckiej marki w kategorii LMP1. Auto dysponuje 2-litrowym V4, który współpracuje z układem elektrycznym. W sumie hybryda Porsche startująca w klasie 8 MJ ma generować około 1000 KM.

Audi R18 to z kolei hybryda jednostki elektrycznej z silnikiem diesla. Pod futurystycznym nadwoziem kryje się 4-litrowy silnik TDI, który generuje 514 KM. W sumie auto osiąga podobny pułap mocy co Porsche.

Audi R18 to z kolei hybryda jednostki elektrycznej z silnikiem diesla. Pod futurystycznym nadwoziem kryje się 4-litrowy silnik TDI, który generuje 514 KM. W sumie auto osiąga podobny pułap mocy co Porsche.

Toyota TS050 Hybrid ma pomóc odzyskać japońskiemu producentowi tytuł mistrza WEC. Auto jest całkowicie nową konstrukcją. Jej sercem jest 2,4-litrowe V6 twinturbo, które generuje 500 KM. W parze z silnikiem benzynowym pracują jednostki elektryczne. W sumie układ generuje 1000 KM.

Toyota TS050 Hybrid ma pomóc odzyskać japońskiemu producentowi tytuł mistrza WEC. Auto jest całkowicie nową konstrukcją. Jej sercem jest 2,4-litrowe V6 twinturbo, które generuje 500 KM. W parze z silnikiem benzynowym pracują jednostki elektryczne. W sumie układ generuje 1000 KM.

Tagi: 24h le mans, Audi, Galeria, hybryda, le mans, Porsche, Toyota, WEC, wyścigi