Wybrano najlepsze silniki roku 2017

Coroczny konkurs na najlepszy silnik roku International Engine of the Year został po raz drugi rozstrzygnięty na korzyść Ferrari. 670-konna jednostka przekonała jury bardziej niż ekologiczne napędy hybrydowe czy małe silniki trzycylindrowe.

3,9-litrowy silnik biturbo generujący 670 KM i napędzający Ferrari 488 został po raz drugi z rzędu zwycięzcą konkursu na najlepszy silnik roku. Nie jest to żadna hybryda, ale bardzo wydajny motor, który rozwija aż 176 KM z jednego litra pojemności. Czy takie zwycięstwo to koniec ery downsizingu?

Raczej jej przejaw. Dawniej podobne moce rozwijano dzięki potężnym silnikom dwunastocylindrowym o pojemności przynajmniej 6 litrów. Nie jest niczym zaskakującym, że jednostka Ferrari zwyciężyła także w kategorii silnik sportowy roku oraz w klasie pojemnościowej od 3 do 4 litrów. Ferrari zgarnęło również nagrodę w kategorii pojemności powyżej 4,0 litra.

Najlepszym nowym silnikiem roku, czyli takim, którego nie było we wcześniejszym konkursie, został motor hondy 3,5 litra V6 zastosowany do napędu hybrydowego. Co ciekawe, jest to również jednostka z maszyny sportowej, jaką jest Honda NSX. Najlepsze ekologiczne i elektryczne źródło napędu znajdziemy według jury w Tesli model S oraz X. To również auta o bardzo dobrych osiągach.

W klasach pojemnościowych zwyciężyły następujące silniki:

  • Od 1 do 1,4 litra – benzynowy silnik 1.0 EcoBoost Forda
  • Od 1,4 do 1,8 litra – benzynowy silnik 1.5 BMW
  • Od 1,8 do 2,0 litra – benzynowy silnik 2.0 Porsche
  • Od 2 do 2,5 litra – benzynowy silnik 2.5 TFSI Audi
  • Od 2,5 do 3,0 litra – benzynowy silnik 3.0 Porsche
  • Od 3,0 do 4,0 litra – benzynowy silnik 3,9 Ferrari
  • Powyżej 4,0 litra – benzynowy silnik 6.3 Ferrari

Tagi: International Engine of the Year 2017, kategorie, konkurs, najlepszy silnik roku 2017, plebiscyt, Wyniki, Zwycięzcy