Wszystko, co musisz wiedzieć o holowaniu
Wszystko, co musisz wiedzieć o holowaniu
2011-10-29 00:00:00.000000
https://www.smartdriver.pl/wszystko-co-musisz-wiedziec-o-holowaniu?categoryName=bezpieczenstwo
Zespół AXA
852 284

29 październik 2011

Wszystko, co musisz wiedzieć o holowaniu

Brak ocen
0/5 (0 głosów)

Kto z nas nie miał problemów technicznych podczas eksploatacji auta? Czasami usterkę daje się doraźnie usunąć, tak aby dojechać do serwisu. Niestety, zdarzają się awarie na tyle poważne, że trzeba odholować samochód do mechanika. Jak to zrobić? Czy każde auto można holować?

Holowanie to czynność tylko z pozoru banalna. Dlaczego? Tak naprawdę nie wszyscy wiemy, jak należy robić to właściwie. Przede wszystkim holowane auto musi mieć sprawne układy hamulcowy i kierowniczy. Jeżeli choć jeden z nich nie działa właściwie, wówczas konieczne jest wezwanie lawety. Można holować pojazd z niesprawnym układem kierowniczym pod warunkiem, że korzystamy z tzw. holu sztywnego. Na takie holowanie możemy pozwolić sobie wyłącznie wtedy, gdy pojazd holowany ma sprawne hamulce.

Jak się do tego zabrać? Na początek należy ustawić kluczyk w stacyjce w pozycji zapłonu, żeby podczas holowania nie doszło do zablokowania się koła kierownicy. Skończyłoby się to całkowitą utratą kontroli nad pojazdem. Następnie po lewej stronie tylnej szyby auta holowanego trzeba umieścić trójkąt ostrzegawczy, do auta holującego i holowanego podpiąć linkę o długość 4-6 metrów i można ruszać w drogę. Należy też pamiętać o sygnalizowaniu przez pojazd holowany zmiany pasa lub innych manewrów, a także o włączeniu świateł pozycyjnych w razie słabej widoczności.

Podczas holowania w terenie zabudowanym obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h, a poza nim – do 60 km/h. Holowanie na autostradzie jest zabronione, chyba że korzystamy ze specjalnego holownika, który odholuje auto do najbliższego zjazdu.

Jakich pojazdów nie można holować? Wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów, hydropneumatyczne zawieszenie oraz napęd na 4 koła, jeśli nie ma możliwości odłączenia jednej z osi tego napędu.

Czy mieliście już taką sytuację, że musieliście holować swoje auto? Jeśli tak, to czy przestrzegaliście wymienionych wyżej zasad?