Wizja przyszłości motoryzacji według młodego pokolenia

Firma Goodyear przeprowadziła badanie wśród młodych ludzi, tzw. pokolenia Milenium, czyli osób w wieku 18-30 lat o to jak widzą przyszłość motoryzacji i co uważają za najważniejsze wyzwania stojące przed producentami samochodów do 2025 roku. Młodzi Europejczycy odpowiedzieli, że najważniejszą kwestią jest stworzenie samochodu atrakcyjnego i przystępnego cenowo – tak uważa 55,7 % ankietowanych. Również blisko połowa (47,4 %) twierdzi, że cechą bardzo pożądaną w przyszłości są systemy bezpieczeństwa czynnego, reagujące na niebezpieczne sytuacje i pozwalające na uniknięcie kolizji lub wypadku. W ankiecie wyodrębniono odpowiedzi polskich ankietowanych i okazało się, że kwestia bezpieczeństwa jest dla nich ważniejsza niż ogólnie wszystkich Europejczyków. Aż 54 % młodych Polaków twierdzi, że to najważniejsza cecha samochodów przyszłości. Systemy łączności to druga w kolejności pożądana cecha. Komunikacja pomiędzy samochodami jest ważna dla 39 % Europejczyków i w tym dla 48,7 % Polaków.

Nieco bardziej sceptycznie podchodzimy do aspektów związanych z ochroną środowiska, bo tylko 25 % młodych Polaków twierdzi, że w tym obszarze potrzebne są dalsze usprawnienia w samochodach. Tymczasem Europejczycy postrzegają problem zanieczyszczenia środowiska nieco inaczej – 33,5 % ankietowanych potwierdziło, że jest to temat ważny. Przy okazji Goodyear zapytał o opony przyszłości i 41,2 % ankietowanych powiedziało, że w dziedzinie ogumienia istotne są czujniki zużycia bieżnika, 32,9 % jest za zwiększeniem efektywności paliwowej przyszłościowego ogumienia, a 30,9 % twierdzi, że opony powinny same dostosowywać się do zmiennych warunków drogowych.

Źródło: Goodyear

Tagi: czego chcą młodzi ludzie, motoryzacja przyszłości, przyszłość motoryzacji młode pokolenie