Wakacyjne statystyki Assistance w AXA Direct

Fot.: roovuu cc

AXA Direct opublikowała statystyki wykorzystania świadczeń assistance w trakcie wakacji. W lipcu i sierpniu 2014 liczba osób, które skorzystały z tego rodzaju usług zauważalnie wzrosła w stosunku do tego samego okresu z ubiegłego roku.

Tegoroczne wakacje przyniosły zwiększenie liczby zrealizowanych świadczeń assistance o około 3 proc. w stosunku do lipca i sierpnia 2013. Ponad 67 proc. tego typu usług to holowanie. W AXA Direct klienci nie są ograniczeni do zabrania pojazdu wyłącznie do ASO lub warsztatu partnerskiego. Assistance pozwala na odholowanie samochodu w dowolnie wybrane miejsce objęte zdefiniowanym w umowie limitem odległości.

68 proc. sytuacji, w których klienci AXA Direct skorzystali z pomocy lawety nie było wcale spowodowanych wypadkami, a unieruchomieniem pojazdu wskutek jego awarii. Jedynie 26 proc. przypadków stanowiły kolizje. To niedużo, a jednak o 17 proc. więcej niż w roku 2013 w tym samym okresie.

Warto wiedzieć, że Assistance to nie tylko holowanie. Ten rodzaj ubezpieczenia obejmuje także w zależności od wybranego pakietu samochód zastępczy, transport pasażerów unieruchomionego pojazdu, dostarczenie paliwa, a nawet opłacenie noclegu w hotelu. Ostatnia usługa była w te wakacje wykorzystywana czterokrotnie częściej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. 8 proc. mniej podróżnych zdecydowało się na transport we wskazane przez siebie miejsce. Wzrosło za to zainteresowanie samochodami zastępczymi. Zdecydowało się na tę usługę 42 proc. więcej kierowców niż w roku ubiegłym.

Tagi: assistance, AXA, wakacyjne statystyki assistance, wykorzystanie assistance