Volvo ochroni rowerzystów

Volvo Cyclist Detection

Volvo Cyclist Detection

Volvo zaprezentowało pierwszy na świecie system zapobiegający kolizji z rowerzystą. Cyclist Detection jest rozwinięciem znanego już systemu automatycznego wykrywania pieszych, Pedestrian Detection.

Cyclist Detecion to system, który samoczynnie uruchomi awaryjne hamowanie, jeśli wykryje możliwą kolizję z rowerzystą. Pierwsza generacja dotyczy wyłącznie wykrywania rowerzystów jadących w tym samym kierunku co samochód. System wyposażony w kamerę oraz radar monitoruje przestrzeń przed pojazdem. Jeśli mijany rowerzysta wykona gwałtowny manewr i znajdzie się na kursie kolizyjnym, samoczynnie zostanie uruchomione awaryjne hamowanie.

Volvo Cyclist Detection

Volvo Cyclist Detection

System pozwala uniknąć kolizji w przypadku niewielkich różnic prędkości. Jeśli różnica będzie wysoka, to skutki wypadku zostaną zminimalizowane. Jeśli system wykryje reakcję kierowcy na gwałtowny ruch rowerzysty, jego działanie zostanie złagodzone, aby umożliwić wykonanie manewru. Awaryjne hamowanie nie zostanie uruchomione przy prędkościach powyżej 80 km/h. System Cyclist Detection był wcześniej testowany w miastach o dużym natężeniu rowerzystów, aby wyeliminować jego działanie w sytuacjach, gdy nie jest to potrzebne.

Nowy system Volvo zostanie wprowadzony jako wyposażenie dodatkowe do wszystkich modeli z wyjątkiem XC90. To kolejny krok szwedzkiej marki w kierunku realizacji planu 2020. Zakłada on, że w ciągu 7 lat samochody Volvo staną się tak bezpieczne, że nie będą w nich ginęli ludzie. Myślicie, że taki plan jest realny?

7 odpowiedzi na “Volvo ochroni rowerzystów”

  1. bulibuli napisał(a):

    Całkiem sprytne.

    • dasds napisał(a):

      wolę mieć nad tym kontrolę jednak. Powinien jeszcze wykrywać, czy aby za nami nie ma samochodu, który moze się nam wrąbać w dupe. A co jeżeli miałbym wszystko pod kontrolą (razem z rowerzystom), jednak komputer doszedłby do wniosku, że trzeba zahamowac, a za mną auto. Wrabie mi się i nowiutkie volvo już jest połowe mniej warte (o ile nie dojdzie do czegoś poważniejszego).

      Jeżeli na drodze sterowałyby jedynie komputery (które komunikowałyby się z innymi samochodami, to ma sens, żeby samochody same jeździły. Ponieważ jednak tak się szybko nie stanie, wolę mieć kontrolę, bo cóż że ja mam total wypas system, jak ten za mną już nie ?
      Najlepiej ulepszać gumy, systemy hamowania, kontrolę trakcji, wyprowadzania z poślizgu, dawać wszędzie 4×4. Poza takimi zrobić silniki, które będą paliły po 4 litry/100 km, a przy tym nie będą mułami i będą w stanie szybko ruszyć 1,5 tonowym samochodem (przy nieoszczędznej jeździe 4/100, przy oszczednej powinny schodzić do 2 litrów). Jest to możliwe do uzyskania, ponieważ w reakcji spalania benzyny w silniku spalinowym rozproszeniu ulega 70% energi. Wyobrażacie sobie, jakby były w stanie całą energię przeznaczyć na poruszanie się ? Silniki mogłyby palić znacznie mniej i być mniej pojemne do uzyskania tej samej mocy. Nie zrobią tego przez lobby paliowowe. Ultra nowoczesne technologie nie ujrzą światła dziennego, przez tych gnojów. Z drugiej strony, to dziwić im się ? Trzymają w rękach władzę na świecie i mają nieskończone ilości pieniędzy. Po co mają odpuszczać, skoro mogą blokować rozwój ? Tak czy siak, GNOJE !!

      • Łukasz Jurek napisał(a):

        To trzeba umieć korzystać z takich dodatków .
        Volvo ma to do siebie że wszystkie dodatki można wyłączyć , jeżeli nie są potrzebne . Wystarczy trochę ruszyć głową …

      • Kuba napisał(a):

        Zawsze możesz na pół sekundy odwrócić wzrok od rowerzysty, a on w tym czasie wpadnie w dziurę i się wyłoży. To dobre rozwiązanie, ale pod warunkiem że będzie dobrze działało i nie interweniowało bez potrzeby.

      • fff napisał(a):

        No i co z tego że z tyłu będzie inne auto. Lepiej zarobić w bagażnik niż zabić człowieka.

  2. POparzony napisał(a):

    Celownik już jest. Teraz jeszcze dezintegrator do usuwania z drogi tych ruchomych, nieoświetlonych przeszkód. I świat stałby się lepszy.

Tagi: awaryjne hamowanie, bezpieczeństwo, Cyclist Detection, ochrona pieszych, ochrona rowerzystów, Pedestrian Detection, system bezpieczeństwa, Volvo