W roku 2014 Toyota sprzedała 10,23 mln samochodów co czyni ją globalnym liderem po raz trzeci z rzędu.

Bardzo blisko w tym roku byli Niemcy, a konkretnie Volkswagen, który dąży do zostania największym producentem samochodów świata. Wolfsburg pochwalił się liczbą 10,14 mln sprzedanych samochodów. Z wynikiem 9,92 mln rok 2014 zamknął General Motors.

Prognozy nie są najlepsze dla japońskiego giganta. Volkswagen jest bardzo blisko i skupia marki, które cieszą się znakomitym wzięciem na rynku chińskim, gdzie Volkswagen sprzedał blisko 3 mln samochodów więcej od Toyoty. Ponadto Toyota, mimo że radzi sobie w Europie znakomicie, to ma już kilka dość przestarzałych modeli. Inna sprawa, że w Japonii od lat trwa duży kryzys.

Tymczasem na polskim rynku trwa spór o miano lidera rynku samochodów sprzedanych klientom indywidualnym między Škodą a Toyotą. Wszystko rozchodzi się o auta sprzedawane w ramach reeksportu. Różnica jest jednak niewielka, a spośród wszystkich marek skupionych wokół jednego koncernu Volkswagen pozostaje niedoścignionym liderem w naszym kraju.