22 luty 2014
Toyota Polska wzywa do serwisu Priusa
Polski odział Toyoty wzywa do serwisu ponad 550 egzemplarzy swojej flagowej hybrydy, Priusa. Akcja serwisowa obejmuje auta wyprodukowane od 14 stycznia 2009 roku do 5 lutego 2014 roku. Usterka jest dość poważna. Co może się zepsuć?
W samochodzie pojawiły się problemy z modułem mocy (IPM) w zespole falownika, który jest częścią układu hybrydowego. Kłopoty sprawia konkretnie oprogramowanie modułu. Jego niewłaściwe ustawienie może powodować nadmierne obciążenia termiczne, a to wiąże się z odkształceniem lub nawet uszkodzeniem tranzystorów.
O wystąpieniu takiej awarii informują kontrolki na desce rozdzielczej, a samochód przełącza się w tryb awaryjny. Nie oznacza to jeszcze całkowitego unieruchomienia: jazda może być kontynuowana, ale z ograniczoną prędkością i mocą. Niekiedy może nawet dojść do zresetowania pamięci modułu sterowania, a w takiej sytuacji auto stanie w miejscu.
Toyota przeprowadzała w ostatnich latach sporo akcji serwisowych, kilka razy nawet z pozornie błahych powodów. Tym razem problem jest poważny, więc dobrze, że japoński producent zdecydował się na taki krok. A Wy co sądzicie o częstych akcjach serwisowych Toyoty? Świadczą o spadku jakości czy trosce o klienta?
Więcej na ten temat: Prius