Toyota Polska wzywa do serwisu Priusa

Polski odział Toyoty wzywa do serwisu ponad 550 egzemplarzy swojej flagowej hybrydy, Priusa. Akcja serwisowa obejmuje auta wyprodukowane od 14 stycznia 2009 roku do 5 lutego 2014 roku. Usterka jest dość poważna. Co może się zepsuć?

W samochodzie pojawiły się problemy z modułem mocy (IPM) w zespole falownika, który jest częścią układu hybrydowego. Kłopoty sprawia konkretnie oprogramowanie modułu. Jego niewłaściwe ustawienie może powodować nadmierne obciążenia termiczne, a to wiąże się z odkształceniem lub nawet uszkodzeniem tranzystorów.

O wystąpieniu takiej awarii informują kontrolki na desce rozdzielczej, a samochód przełącza się w tryb awaryjny. Nie oznacza to jeszcze całkowitego unieruchomienia: jazda może być kontynuowana, ale z ograniczoną prędkością i mocą. Niekiedy może nawet dojść do zresetowania pamięci modułu sterowania, a w takiej sytuacji auto stanie w miejscu.

Toyota przeprowadzała w ostatnich latach sporo akcji serwisowych, kilka razy nawet z pozornie błahych powodów. Tym razem problem jest poważny, więc dobrze, że japoński producent zdecydował się na taki krok. A Wy co sądzicie o częstych akcjach serwisowych Toyoty? Świadczą o spadku jakości czy trosce o klienta?

Więcej na ten temat: Prius

Źródło: Motofakty

2 odpowiedzi na “Toyota Polska wzywa do serwisu Priusa”

  1. imię napisał(a):

    Błędów nie popełnia tylko ten, co nic nie robi. Ważne, że potrafią przyznać się do błędów i je naprawiać.

  2. Imie f napisał(a):

    W Lexusie akcje serwisowe zawsze wyglądały tak, że właściciel samochodu dostał kawę, poczęstunek, a na koniec bak pełny paliwa jako rekompensata za stracone 45 min podczas poprawek w oprogramowaniu komputera ;d

Tagi: akcja serwisowa, ASO, hybryda, IPM, toyota prius