To już koniec najszybszego w historii Lexusa

Lexus LFA

Produkcja jednego z najszybszych japońskich samochodów ostatnich lat została zakończona w połowie grudnia. Toyota od samego początku zakładała produkcję tylko 500 egzemplarzy.

Wersja produkcyjna Lexusa LFA została zaprezentowana na Tokyo Motor Show 2009. Seryjna produkcja rozpoczęła się w grudniu 2010 roku w oddziale LFA Works fabryki Lexus Motomachi. Ze względu na duże wymagania dotyczące jakości z fabryki wyjeżdżał tylko jeden egzemplarz dziennie. Po 2 latach osiągnięto założony limit 500 sztuk i 18 grudnia 2012 roku wyprodukowano ostatni egzemplarz tego japońskiego supersamochodu.

Pod maską Lexusa LFA znajduje się silnik V10 o objętości skokowej 4,8 l. Jednostka generuje moc 560 KM przy niebotycznych 8700 obr./min i moment obrotowy o wartości 480 Nm. Przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje sportowemu Lexusowi 3,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.

Wygląd tego samochodu był od samego początku kwestią sporną. Jednym się podobał, inni nazywali go pokraką. A jaka jest Wasza opinia na temat Lexusa LFA?

 

Jedna odpowiedź do “To już koniec najszybszego w historii Lexusa”

  1. MotoCentrum napisał(a):

    Wg mnie jest genialny. Zarówno wizualnie, jak i pod względem osiągów.

Tagi: 500 sztuk, Japonia, koniec produkcji, Lexus, LFA, produkcja, przyspieszenie, supersamochód, Tokyo Motor Show 2009, Toyota, V10