Testy zderzeniowe euroNCAP – Niemcy górą

W testach zderzeniowych organizacji euroNCAP przez lata dominowały takie marki jak Renault i Volvo, ale po ostatniej zmianie zasad oceniania francuskie marki mają trudności ze zdobyciem 5 gwiazdek, podczas gdy niemieckie górują.

Wskazują na to najnowsze próby zderzeniowe przeprowadzone przez ostatnie kilka miesięcy. Organizacja euroNCAP zmieniła nieco zasady oceniania i przyznawania gwiazdek, przykładając więcej wagi do systemów zwiększających bezpieczeństwo czynne i bierne, w które wyposażone są samochody. Żadne z francuskich aut nie zdobyło 5 gwiazdek. Tymczasem nie było to problemem dla samochodów niemieckich. W tym roku sprawdzono również kilka pojazdów z napędem alternatywnym, takich jak Tesla S czy Nissan e-NV-200. Świetnie poradziły sobie najnowsze modele Nissana, które w tym roku zadebiutowały na polskim rynku – Pulsar i X-Trail. Niestety poległy nowości w segmencie najmniejszych samochodów, takie jak Toyota Aygo i Renault Twingo.

Tagi: BMW 2 Active Tourer, citroen berlingo, citroen c-elysee, citroen cactus, euro ncap, ford tourneo connect, mercedes gla, mercedes v klasy, mg 3, nissan eNV200, nissan pulsar, nissan x-trail, renault megane, renult twingo, Skoda Fabia, suzuki celerio, Tesla S, testy zderzeniowe, Toyota Aygo, vw golf sportsvan