Starcie Dawida z Goliatem – crash test Fiata 500 z Audi Q7 [wideo]

Crash test Audi Q7 Fiat 500

Crash test jest ostatecznym egzaminem sprawdzającym bezpieczeństwo pasażerów danego pojazdu. Dzięki niemu samochody na przestrzeni lat stają się coraz bezpieczniejsze, jednak nic nie zastąpi trzeźwego myślenia i umiejętności kierowcy. Aby przestrzec Was przed skutkami wypadku i zachęcić do rozważnej jazdy, prezentujemy crash test dwóch nowych, całkiem różnych pojazdów. Oto materiał wideo pokazujący kontrolowane zderzenie małego Fiata 500 z ogromnym Audi Q7.

W testach Euro NCAP Fiat 500 uzyskał 5 gwiazdek, a Audi Q7 o jedną mniej. Różnica masy i gabarytów obu pojazdów nie pozwala organizacji Euro NCAP porównywać ich w jednej kategorii, ale przecież takie zdarzenia na co dzień mają miejsce na naszych drogach. Niemiecki automobilklub ADAC postanowił zrealizować taki scenariusz.

Test został przeprowadzony przy prędkości ok. 56 km/h obu samochodów. Stowarzyszenie ADAC twierdzi, że pasażerowie Audi Q7 wyszliby z takiego wypadku bez większych uszkodzeń ciała czy zagrożenia życia, natomiast niebezpieczeństwo poniesienia poważnych obrażeń, a nawet utraty życia w przypadku pasażerów Fiata 500 było bardzo wysokie.

Okazało się, że lepiej być pasażerem teoretycznie mniej bezpiecznego pojazdu, który zdobył 4 gwiazdki – duża masa i spore gabaryty Audi Q7 dają w tym przypadku większe poczucie bezpieczeństwa.

A w jakim aucie Wy czulibyście się najbezpieczniej?

Źródło: ADAC

23 odpowiedzi na “Starcie Dawida z Goliatem – crash test Fiata 500 z Audi Q7 [wideo]”

  1. Gość napisał(a):

    Trudno sobie wyobrazić, jak wyglądałby ten crashtest przy 100km/h! Brrr… Widać że waga ma znaczenie.

  2. Gość napisał(a):

    Trudno sobie wyobrazić, jak wyglądałby ten crashtest przy 100km/h! Brrr… Widać że waga ma znaczenie.

  3. Gość napisał(a):

    Trudno sobie wyobrazić, jak wyglądałby ten crashtest przy 100km/h! Brrr… Widać że waga ma znaczenie.

  4. pogrzex napisał(a):

    LOL i jaki ma być niby wniosek? Że mamy wszyscy kupować jak największe samochody, aby taranować innych?

    • Mobi napisał(a):

      Wniosek ma być taki, że gwiazdki nie zastąpią zdrowego rozsądku i nie należy ich traktować jako jedynego, bezwzględnie słusznego wyznacznika bezpieczeństwa. 5 w NCAP i wóz pełen elektroniki nie gwarantuje, że jest się w pełni bezpiecznym, o czym niektórzy zapominają i jakie są tego efekty widać po statystykach.

      A że małe samochody niezależnie od gwiazdek NCAP nie są zbyt bezpieczne przy dużych dysproporcjach masy i rozmiarów to żadna nowość. Niestety, niektórzy myślą, że jak mają malucha z 5 w NCAP a SUV z naprzeciwka ma 4, to mogą na pałę pakować się mu pod zderzak i wyjdą z tego cało. Dla takich bezmózgów są takie testy.

    • Robson napisał(a):

      Jeśli masz problem z wyciągnięciem wniosku, to podpowiem, że morał z tego testu taki, że gwiazdki mózgu nie zastępują. No i skoro z wyciągnięciem go masz problem, to radziłbym nie wyjeżdżać na drogi, bo możesz innym krzywdę zrobić, zamiast klikać sobie „Podoba mi się”.

  5. pogrzex napisał(a):

    LOL i jaki ma być niby wniosek? Że mamy wszyscy kupować jak największe samochody, aby taranować innych?

    • Mobi napisał(a):

      Wniosek ma być taki, że gwiazdki nie zastąpią zdrowego rozsądku i nie należy ich traktować jako jedynego, bezwzględnie słusznego wyznacznika bezpieczeństwa. 5 w NCAP i wóz pełen elektroniki nie gwarantuje, że jest się w pełni bezpiecznym, o czym niektórzy zapominają i jakie są tego efekty widać po statystykach.

      A że małe samochody niezależnie od gwiazdek NCAP nie są zbyt bezpieczne przy dużych dysproporcjach masy i rozmiarów to żadna nowość. Niestety, niektórzy myślą, że jak mają malucha z 5 w NCAP a SUV z naprzeciwka ma 4, to mogą na pałę pakować się mu pod zderzak i wyjdą z tego cało. Dla takich bezmózgów są takie testy.

    • Robson napisał(a):

      Jeśli masz problem z wyciągnięciem wniosku, to podpowiem, że morał z tego testu taki, że gwiazdki mózgu nie zastępują. No i skoro z wyciągnięciem go masz problem, to radziłbym nie wyjeżdżać na drogi, bo możesz innym krzywdę zrobić, zamiast klikać sobie „Podoba mi się”.

  6. MackoPadacko napisał(a):

    Szkoda tylko że pod względem bezpieczeństwa Fiata 500 miał przewage

  7. MackoPadacko napisał(a):

    Szkoda tylko że pod względem bezpieczeństwa Fiata 500 miał przewage

  8. Kamilq napisał(a):

    jak widać po treści artykuł jest nieaktualny bo samochody te były nowymi modelami jakieś 4 lata temu i właśnie wtedy przeprowadzono ten test. natomiast wnioski z niego były zupełnie inne. ADAC zaleciło firmie Audi przeprojektowanie samochodu pod względem stref zgniotu gdyż było niebezpieczne dla innych użytkowników a konstrukcja ‚pięćsetki’ zachowała się wzorowo. O tym że większy może więcej nie musi nikogo informować ADAC

  9. Kamilq napisał(a):

    jak widać po treści artykuł jest nieaktualny bo samochody te były nowymi modelami jakieś 4 lata temu i właśnie wtedy przeprowadzono ten test. natomiast wnioski z niego były zupełnie inne. ADAC zaleciło firmie Audi przeprojektowanie samochodu pod względem stref zgniotu gdyż było niebezpieczne dla innych użytkowników a konstrukcja ‚pięćsetki’ zachowała się wzorowo. O tym że większy może więcej nie musi nikogo informować ADAC

  10. Adrian100420000 napisał(a):

    nie zle

  11. Adrian100420000 napisał(a):

    nie zle

  12. Tomasz Lagiewski napisał(a):

    Gwiazdki gwiazdkami ale fizyki nie oszukasz. A i zdrowy rozsądek przede wszystkim.

  13. Tomasz Lagiewski napisał(a):

    Gwiazdki gwiazdkami ale fizyki nie oszukasz. A i zdrowy rozsądek przede wszystkim.

  14. Wtf napisał(a):

    Nie waga, a masa. (Nie, to nie to samo)

  15. Mnmn63 napisał(a):

    Wow Kamilq brawo!!! Konstrukcja 500 zachowala sie wzorowo a pasażerów do domu ,by odwiozły usługi pogrzebowe. No ale grunt ,że fiat dał rade… Pasażerowie Q7 płacą Audi dużo kasy za to auto właśnie za to żeby po takich crashu taryfą wracać do domu a nie w workach. Wniosek taki ,że lepsze 10 letnie auto klasy średniej lub wyższej niż nówka maluszek….

  16. Mnmn63 napisał(a):

    Wow Kamilq brawo!!! Konstrukcja 500 zachowala sie wzorowo a pasażerów do domu ,by odwiozły usługi pogrzebowe. No ale grunt ,że fiat dał rade… Pasażerowie Q7 płacą Audi dużo kasy za to auto właśnie za to żeby po takich crashu taryfą wracać do domu a nie w workach. Wniosek taki ,że lepsze 10 letnie auto klasy średniej lub wyższej niż nówka maluszek….

  17. Mariusz napisał(a):

    I właśnie dlatego Q7 nie ma 5 gwiazdek – jest niebezpieczny dla innych użytkowników dróg.
    Swoją drogą to poduszki i kurtyny w 500 się nie spisały. Poduszka kierowcy się rozerwała i łeb manekina wyszedł na zewnątrz omijając kurtynę.

  18. Guest napisał(a):

    I właśnie dlatego Q7 nie ma 5 gwiazdek – jest niebezpieczny dla innych użytkowników dróg.
    Swoją drogą to poduszki i kurtyny w 500 się nie spisały. Poduszka kierowcy się rozerwała i łeb manekina wyszedł na zewnątrz omijając kurtynę.

Tagi: audi q7, audi q7 kontra fiat 500, audi q7 vs fiat 500, crash, crash test, crash test audi q7 z fiatem 500, crastest, fiat 500, kontrolowane zderzenie, video, wideo