Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w 2012 roku
Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w 2012 roku
2013-01-16 00:00:00.000000
https://www.smartdriver.pl/sprzedaz-nowych-samochodow-w-polsce-w-2012-roku?categoryName=aktualnosci
Zespół AXA
852 284

16 styczeń 2013

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w 2012 roku

Brak ocen
0/5 (0 głosów)

Rynek nowych samochodów w Europie ostatnio znalazł się znowu w kryzysie. Co prawda jego skutki będą najbardziej widoczne dopiero w 2013 roku, jednak już po wynikach sprzedaży z 2012 roku w Polsce możemy stwierdzić, że rynek trochę się skurczył w porównaniu z rokiem 2011. Jeżeli jesteście ciekawi, jakie marki najczęściej wybierali Polacy kupujący nowy samochód w 2012 roku, to zapraszam do lektury.

Wielkiej niespodzianki nie ma: Škoda po raz szósty została liderem polskiego rynku motoryzacyjnego. W poprzednich latach tytuł ten trafił do marki w 2005, 2006, 2009, 2010 i 2011 roku. W roku 2012 Polacy zarejestrowali 32 182 nowe samochody tej czeskiej firmy znajdującej się pod skrzydłami koncernu VW AG. Co prawda jest to nieco mniej (o 0,69%) niż w roku 2011, jednak i tak Škoda wyprzedza drugiego w rankingu Volkswagena o niecałe 10 000 aut. W 2012 roku Polacy zarejestrowali 22 640 nowych pojazdów z logo VW na przedzie; to aż 16% wzrost w porównaniu z rokiem 2011. Ostatnie miejsce na podium przypadło Toyocie – 19 854 rejestracji nowych samochodów tej marki w polskich urzędach. Opel pomimo 11% spadku w stosunku do 2011 roku zajął czwarte miejsce z wynikiem 19 083 zarejestrowanych w Polsce aut pochodzących prosto z fabryki.

Najwięcej straciły Fiat i Ford. Wyniki tych marek w Polsce spadły o ponad 27% względem 2011 roku. Gorzej poradziło sobie także Renault, którego strata w 2012 roku w porównaniu z rokiem 2011 wyniosła 20%.

Ogólnie polski rynek samochodów nowych skurczył się w 2012 roku o 1,54% w stosunku do 2011 roku. Polacy w 2012 roku zarejestrowali 270 587 nowych pojazdów, czyli bardzo mało jak na prawie 40-milionowy kraj.

Czy rok 2013 będzie lepszy dla naszego rynku? Czy kryzys w branży motoryzacyjnej w Europie wpłynie bardzo na rynek polski?