Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w 2012 roku

Rynek nowych samochodów w Europie ostatnio znalazł się znowu w kryzysie. Co prawda jego skutki będą najbardziej widoczne dopiero w 2013 roku, jednak już po wynikach sprzedaży z 2012 roku w Polsce możemy stwierdzić, że rynek trochę się skurczył w porównaniu z rokiem 2011. Jeżeli jesteście ciekawi, jakie marki najczęściej wybierali Polacy kupujący nowy samochód w 2012 roku, to zapraszam do lektury.

Wielkiej niespodzianki nie ma: Škoda po raz szósty została liderem polskiego rynku motoryzacyjnego. W poprzednich latach tytuł ten trafił do marki w 2005, 2006, 2009, 2010 i 2011 roku. W roku 2012 Polacy zarejestrowali 32 182 nowe samochody tej czeskiej firmy znajdującej się pod skrzydłami koncernu VW AG. Co prawda jest to nieco mniej (o 0,69%) niż w roku 2011, jednak i tak Škoda wyprzedza drugiego w rankingu Volkswagena o niecałe 10 000 aut. W 2012 roku Polacy zarejestrowali 22 640 nowych pojazdów z logo VW na przedzie; to aż 16% wzrost w porównaniu z rokiem 2011. Ostatnie miejsce na podium przypadło Toyocie – 19 854 rejestracji nowych samochodów tej marki w polskich urzędach. Opel pomimo 11% spadku w stosunku do 2011 roku zajął czwarte miejsce z wynikiem 19 083 zarejestrowanych w Polsce aut pochodzących prosto z fabryki.

Najwięcej straciły Fiat i Ford. Wyniki tych marek w Polsce spadły o ponad 27% względem 2011 roku. Gorzej poradziło sobie także Renault, którego strata w 2012 roku w porównaniu z rokiem 2011 wyniosła 20%.

Ogólnie polski rynek samochodów nowych skurczył się w 2012 roku o 1,54% w stosunku do 2011 roku. Polacy w 2012 roku zarejestrowali 270 587 nowych pojazdów, czyli bardzo mało jak na prawie 40-milionowy kraj.

Czy rok 2013 będzie lepszy dla naszego rynku? Czy kryzys w branży motoryzacyjnej w Europie wpłynie bardzo na rynek polski?

Źródło: CEPiK

9 odpowiedzi na “Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w 2012 roku”

  1. German napisał(a):

    Czyli ptactwo gora!!!:)

  2. Gosv napisał(a):

    A za co tutaj nowy samochód kupić? Sam bujam się 10 latkiem za 15 tysięcy, w dodatku w dizlu,bo inaczej nie byłoby mnie stać na jazdę nim.

  3. :-) napisał(a):

    Jak miło wygląda te -27,5% przy fiacie a jaszcze milej wygląda to 16,2% przy Volkswagenie 🙂

  4. news moto napisał(a):

    Największe wzrosty sprzedaży mają koreańczycy http://kia-motors.pl/ Przegonili fiata, renault i nissana. Takiej dynamiki już pewnie nie utrzymają w 2013 ale dobrze by było przynajmniej utrzymać ten poziom sprzedaży

  5. Kluberss napisał(a):

    Mocno trzyma się w klasie premium Volvo , na czele ze znakomitym V60.

    • maroo napisał(a):

      Volvo to nie premium bo w innym przypadku Skoda też jest premium a VW marką luksusową…

      • maroo nie piernicz napisał(a):

        Przyrównując volvo do skody, ja również mogę przyrównać VW do hinduskiego Taty. Wychodzi na to, że twoja polówka, golfik czy pastuch różni się tylko ceną 🙂

      • WinstonWolf napisał(a):

        to chyba żart lub mała znajomość oferty Szwedzkiej marki – zaczynając od najnowszych modeli jak V40 czy V60, a kończąc na XC70 czy S40 – każdy z tych modeli swoją klasą potwierdza że Volvo jest marką premium

Tagi: 2012, 2012 sprzedaż nowych samochodów w Polsce, ranking sprzedaży, ranking sprzedaży nowych samochodów w Polsce, ranking sprzedaży samochodów 2012, sprzedaż nowych samochodów w Polsce w 2012, sprzedaż nowych smaochodów w polsce