Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w 2011 roku – podsumowanie
Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w 2011 roku – podsumowanie
2012-02-05 00:00:00.000000
https://www.smartdriver.pl/sprzedaz-nowych-samochodow-w-polsce-w-2011-roku-podsumowanie?categoryName=aktualnosci
Zespół AXA
852 284

5 luty 2012

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w 2011 roku – podsumowanie

Brak ocen
0/5 (0 głosów)

Rok 2011 już za nami, więc czas na podsumowanie sprzedaży nowych samochodów na polskim rynku. Który producent uzyskał najlepsze wyniki w 2011 roku? Jeśli jesteście ciekawi, to zapraszam do lektury.

Ogólnie w ubiegłym roku dealerzy wydali klientom prawie 275 000 nowych aut, o 12% mniej niż w roku 2010. Można więc powiedzieć, że nie był to zbyt dobry rok dla dealerów, a co za tym idzie – również dla producentów.

W tym trudnym gospodarczo okresie najlepiej poradziła sobie po raz kolejny Škoda, która powtórzyła sukces z 2010 roku. To właśnie dealerzy tej czeskiej marki pod skrzydłami VW sprzedali najwięcej nowych pojazdów na polskim rynku, zarówno w 2010, jak i 2011 roku.

  • Liczba sprzedanych samochodów w Polsce w 2011 roku: 32 404
  • Wzrost/spadek w porównaniu z 2010 rokiem: spadek o 9,05%
  • Udział w rynku: 11,78%

Na drugim miejscu utrzymał się Ford:

  • Liczba sprzedanych samochodów w Polsce w 2011 roku: 22 907
  • Wzrost/spadek w porównaniu z 2010 rokiem: spadek o 8,92%
  • Udział w rynku: 8,33%

Ostatnie miejsce na podium należy do Opla:

  • Liczba sprzedanych samochodów w Polsce w 2011 roku: 21 570
  • Wzrost/spadek w porównaniu z 2010 rokiem: spadek o 13,16%
  • Udział w rynku: 7,84%

Czwarta lokata przypadła Volkswagenowi:

  • Liczba sprzedanych samochodów w Polsce w 2011 roku: 19 422
  • Wzrost/spadek w porównaniu z 2010 rokiem: spadek o 0,27%
  • Udział w rynku: 7,06%

Borykająca się z wieloma problemami Toyota w 2011 roku w Polsce uplasowała się na miejscu piątym:

  • Liczba sprzedanych samochodów w Polsce w 2011 roku: 18 862
  • Wzrost/spadek w porównaniu z 2010 rokiem: spadek o 22,11%
  • Udział w rynku: 6,86%

Fiat zdobył miejsce szóste:

  • Liczba sprzedanych samochodów w Polsce w 2011 roku: 17 386
  • Wzrost/spadek w porównaniu z 2010 rokiem: spadek o 26,59%
  • Udział w rynku: 6,32%

W pierwszej dziesiątce kolejno znalazły się marki: Renault (16 386 sprzedanych samochodów), Hyundai (14 119 sprzedanych samochodów), Nissan (13 922  sprzedanych samochodów) i Kia (12 735  sprzedanych samochodów).