Jakich samochodów używanych specjaliści szukają dla Polaków?

Pamiętacie badanie na temat tego, jakich samochodów używanych najczęściej szukają Polacy w ogłoszeniach internetowych? Wówczas pisaliśmy, że najpopularniejsze auta to Volkswageny, Audi i BMW. A jak to wygląda wtedy, gdy zlecamy profesjonalistom znalezienie wymarzonego auta?

Polacy szukają samochodów używanych głównie w ogłoszeniach internetowych. Jednak również bardzo chętnie przeglądają ogłoszenia bez zamiaru zakupu samochodu, co pokazuje jaką popularnością cieszą się poszczególne modele, ale nie do końca przekłada się to na zakupy. Innym wyznacznikiem może być wielkość importu używanych modeli z zachodu. W obu rankingach w zeszłym roku prowadziło Audi A4, a najpopularniejsze marki to właśnie Audi i Volkswagen.

Tym razem prezentujemy nieco inny ranking. Badanie przeprowadził Motoraporter, ogólnopolska sieć ekspertów motoryzacyjnych, którym klienci zlecają znalezienie na rynku wtórnym w kraju takiego samochodu, jaki chcieliby kupić. Eksperci wyszukują i oceniają stan techniczny pojazdu oraz pozostawiają decyzję o zakupie klientowi. Przy okazji zbierają dane na temat preferencji ich klientów.

Jak się okazuje, przy takiej formie wyszukiwania samochodów Audi nie jest numerem jeden. Dwa pierwsze miejsca zajmują BMW i Ford. Najczęściej klienci Motoraportera szukają BMW serii 3 (40% wszystkich BMW) oraz BMW serii 5 (36%). W dalszej kolejności mamy Forda Mondeo (34% Fordów) oraz Focus (31%). Dopiero na trzecim miejscu są samochodu marki Audi, a najpopularniejszej modele to A4 (37%) oraz A6 (27%). Jest to w pewnym sensie odzwierciedlenie wcześniej wymienionych rankingów, ale jak się okazuje, osoby które rzeczywiście chcą kupić samochód, zdecydowanie bardziej interesują się Fordami, choć rzadziej przeglądają ogłoszenia aut tej marki, a importerzy nie dogadzają im dużą liczbą sprowadzonych samochodów używanych.

Dopiero na czwartej pozycji plasuje się Volkswagen i Opel z takimi modelami jak Passat, Golf oraz Astra. Japończyki są rzadziej poszukiwane przez klientów Motoraportera, ale jeżeli już to Mazda, Toyota i Honda.

Warto przy tym dodać, że w taki sposób klienci częściej szukają samochodów z silnikiem Diesla, co nie ma odzwierciedlenia ani w statystykach dotyczących rejestracji samochodów ani też charakterystyce importu. Z danych Motoraportera wynika, że aż 70% ich klientów wybiera silniki zasilane olejem napędowym.

 

Tagi: jakich aut szukają dla polaków specjaliści, motoraporter, popularne samochody używane, Samochody używane