Skojarzenia Polaków z mobilnością

Jak myślicie, co w Polsce jest synonimem mobilności? Pewnie, że samochód.

Badanie „Mobilność w oczach Polaków” przeprowadzone przez Ipsos na zlecenie Volkswagen Financial Services jasno wskazuje na to, że samochód jest w Polsce pierwszym skojarzeniem do słowa „mobilność”. Jednak nie dotyczy to każdej grupy wiekowej. W trzech z czterech badanych – 26-35 lat, 36-45 lat i 46-59 lat – respondenci nie mieli żadnych wątpliwości wskazując na samochód, natomiast tylko grupa 16-25 lat jako pierwsze wskazała na Internet. Olbrzymia większość wśród ankietowanych, którzy nie mają jeszcze samochodu, chciałaby go mieć. Twierdzi tak aż 90% osób z tej grupy.

Z czym ankietowanym kojarzy się mobilność? Przede wszystkim z wygodą i szybkością (42%) oraz przemieszczaniem się (39%). Niewiele mniej było osób, którym mobilność kojarzy się z niezależnością. Nieznacznie rzadziej odpowiadano, że mobilność to także podróżowanie (27%), wolność i elastyczność (25%).  Co ciekawe, tylko 3-4 % ankietowanych skojarzyło mobilność z obowiązkiem i koniecznością.

Warto w tym miejscu dodać, że podróżowanie samochodem powinno być również bezpieczne, a w tym miejscu nieocenionym produktem jest ważna polisa ubezpieczeniowa.

Źródło: Volkswagen Financial Services

Tagi: badanie, mobilność, mobilność w oczach polaków