Komentarze wyłączone

Škoda umacnia pozycję lidera w Polsce

Skoda Octavia

Pomimo ogólnej tendencji spadkowej Škoda zanotowała wzrost sprzedaży na świecie o 3,8% w listopadzie 2012 roku w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Producent od stycznia do listopada tego roku sprzedał łącznie ok. 873 000 pojazdów na całym świecie. To wynik o 6,9% lepszy w stosunku do pierwszych jedenastu miesięcy ubiegłego roku. Najwyższy wzrost sprzedaży w listopadzie, bo o 7,9%, zanotowano w Europie Wschodniej, gdzie w tym miesiącu rozeszło się 12 400 aut tej marki (11 500 w listopadzie 2011 roku). Największym rynkiem zbytu okazała się Rosja, gdzie znalazło się ponad 9000 chętnych na modele Škody.

W Polsce Czesi sprzedali w listopadzie 2371 samochodów. Od początku tego roku polskie salony opuściło 29 927 aut tej marki, co oznacza wzrost o 3,67% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Obecnie udział rynkowy Škody w naszym kraju wynosi 11,98% i zapewnia on marce pozycję lidera.

Pomimo dużej przewagi nad rywalami firma musi mieć się na baczności, ponieważ wzrost sprzedaży zanotowały także Volkswagen oraz Toyota. Bliźniacza marka z Niemiec sprzedała od początku roku 20 851 samochodów, co jest wynikiem aż o 17,34% lepszym niż w roku ubiegłym. Z kolei japoński producent zanotował wzrost sprzedaży o 9,6%, dostarczając swoim klientom 18 197 aut.

Sprzedaż poszczególnych modeli Skody na całym świecie w listopadzie 2012 roku:

Škoda Octavia (32 800; -3,7%)
Škoda Fabia (19 300; -8,2%)
Škoda Superb (9100; -8,0%)
Škoda Yeti (6800; +4,4%)
Škoda Roomster (2700; -5,8%)
Škoda Rapid (2500; nowy model)
Škoda Citigo (tylko w Europie: 4600; nowy model)

Tagi: auta nowe, cena, Citigo, diler, Fabia, liczba sprzedanych samochodów, lider, najlepiej sprzedające się samochody w Polsce, Octavia, podaż, popyt, pozycja lidera, Rapid, Roomster, rynek zbytu, salon, skoda, Superb, Yeti