Komentarze wyłączone

Revolucion – to koniec Pagani Zondy

Pagani Zonda Revolucion

Revolucion – tak brzmi ostatnia wersja modelu Zonda, który Pagani wytwarzało od 1999 roku we włoskim zakładzie San Cesariosul Panaro.

Zonda C12 była kamieniem milowym dla włoskiego Pagani Automobili. Samochód zaprezentowany w 1999 roku na Geneva Motor Show od razu przykuł uwagę całego świata. Od tego czasu Horacio Pagani, projektant i konstruktor, wypuścił na rynek wiele wersji tego modelu. Ostatnią była Zonda R. Revolucion jest rozwinięciem tej odmiany i zarazem ostatnią Zondą. Pagani pragnie bowiem skupić się na jej następcy, modelu Huayra.

Monocoque Zondy Revolucion wykonany jest włókna węglowego i tytanu, dzięki czemu samochód waży tylko 1070 kg. Tylne koła napędzane są dzięki silnikowi AMG – V12 o objętości skokowej 6 l. Moc silnika wynosi 800 KM, a moment obrotowy równy jest 730 Nm. Jednostka napędowa została sprzęgnięta z 6-biegową skrzynią sekwencyjną, której zmiana przełożenia zajmuje 20 ms.

Za układ kontroli trakcji z aż 12 różnymi trybami odpowiedzialna jest firma Bosch. Brembo dostarczyło nowe hamulce z tarczami węglowo-ceramicznymi, które są o 15% lżejsze od tych dotychczas stosowanych przez Pagani. Aerodynamiczne zmiany przyniosły dodatkowy pionowy stabilizator pomiędzy kabiną a tylnym skrzydłem oraz znany z wyścigów Formuły 1 system DRS.

Cena Pagani Zondy Revolucion to 2,2 mln euro bez uwzględnienia podatków. Zbudowanych zostanie tylko 5 egzemplarzy. Chcielibyście mieć ostatnią wersję Zondy w garażu czy wolelibyście najnowszy model Huayra?

Tagi: AMG, Horacio Pagani, Huayra, koniec Zondy, ostatni model, ostatnia Zonda, Pagani Zonda Revolucion, San Cesariosul Panaro