Raport awaryjności silników

Silnik to tzw. mechaniczne serce samochodu. Jego awaria najczęściej wiąże się z całkowitym unieruchomieniem auta. Jeśli chcemy przywrócić jednostkę napędową do życia, zazwyczaj musimy się liczyć ze sporymi kosztami. Ważne jest więc, aby wybrać taki pojazd, którego silnik będzie stosunkowo bezawaryjny. Dziś prezentujemy ranking awaryjności silników przygotowany przez brytyjskie Warranty Direct.

Warranty Direct ma w swojej bazie 50 tys. polis gwarancyjnych. Jest to największy zasób w Wielkiej Brytanii. Tak potężna baza danych jest źródłem wielu interesujących statystyk. Przykładem niech będzie raport awaryjności silników.

Statystyki udostępnione przez Warranty Direct nie są korzystne dla niemieckich potentatów. W pierwszej dziesiątce producentów najmniej awaryjnych silników znalazł się tylko Mercedes-Benz. Jednostki Audi, BMW i Volkswagena uplasowały się z kolei w pierwszej dziesiątce najbardziej zawodnych silników.

Najrzadziej psują się motory japońskich producentów – pierwsze dwa miejsca okupowane są przez Hondę i Toyotę. Trzecie miejsce zajęły jednostki napędowe Mercedesa. Pierwsza trójka najbardziej awaryjnych silników prezentuje się następująco: pierwsze miejsce w tym niechlubnym zestawieniu przypadło silnikom MG Rover, drugie – motorom produkcji Audi, a trzecie jednostkom MINI. Pierwsze dziesiątki najmniej i najbardziej zawodnych silników znajdziecie w powyższej infografice.

Jak sprawują się silniki w Waszych samochodach? Ich awaryjność potwierdza te statystyki czy może im przeczy?

2 odpowiedzi na “Raport awaryjności silników”

  1. Damian Motłoch napisał(a):

    Posiadam Hondę Accord 1.8 V-tec i całkowicie zgadzam się ze statystykami. Jeszcze nic w niej nie robiłem i mam nadzieje, że nie długo nie będe musiał 🙂

Tagi: ktore silniki psują się najczęściej, które silniki psują się najrzadziej, najbardziej awaryjne silniki, najforsze silniki, najlepsze silniki, najmniej awaryjne silniki, raport awaryjności silników