Przegląd rejestracyjny – jak przerejestrować auto?
Przegląd rejestracyjny – jak przerejestrować auto?
2017-08-17 00:00:00.000000
https://www.smartdriver.pl/przeglad-rejestracyjny-jak-przerejestrowac-auto?categoryName=twoj-samochod
Zespół AXA
852 284

17 sierpień 2017

Przegląd rejestracyjny – jak przerejestrować auto?

Brak ocen
0/5 (0 głosów)

Kontrola reflektorów (fot. Mariusz Zmysłowski)

Przeglądy rejestracyjne każde auto musi odbywać regularnie. Pierwszy odbywa się trzy lata po zakupie nowego wozu, kolejny po dwóch. Dalej odbywają się one co rok. Jak przygotować się do takiego przeglądu?

Przede wszystkim, już na wstępie trzeba zaznaczyć jedną, ważną zasadę – nie wolno szykować się do oszukiwania. To nic nie zmieni, poza tym, że dostaniemy pieczątkę w dowodzie, a auto dalej będzie mogło poruszać się po drogach. Jeśli jest z nim coś nie tak, będzie stwarzało zagrożenie nam i otoczeniu lub szkodziło środowisku. Dlatego nie wolno rozpatrywać przygotowania samochodu do przeglądu w takich kategoriach.

Zanim udamy się na przegląd, lepiej sprawdzić pewne rzeczy samodzielnie. Zacznijcie od opon – tu często pojawia się problem. Jeśli wysokość bieżnika jest mniejsza niż 1,6 mm, diagnosta powinien zlecić ich wymianę. Dla własnego bezpieczeństwa powinniśmy zrobić to i tak sami, zanim stracimy czas na niepotrzebną jazdę na stację kontroli pojazdów.

Samodzielnie możemy też przejrzeć oświetlenie pojazdu. Jeśli jest niesprawne – lepiej wymienić żarówkę, zanim zleci to diagnosta – to znowu zaoszczędzony czas. Przed badaniem należy też wyzerować wysokość reflektorów – wielu kierowców zapomina o tym po przewozie ciężkiego ładunku w tylnej części auta.

Diagnosta sprawdza także poziom emisji spalin. Wbrew pozorom można się do tego przygotować. Jeśli stacja kontroli jest niedaleko naszego miejsca zamieszkania, szczególnie w zimie jednostka może nie zdążyć się dobrze rozgrzać przed badaniem. Wynik może być przekłamany na naszą niekorzyść. Zimny silnik charakteryzuje się dużo gorszą emisją niechcianych substancji w spalinach. Każde auto na zimno będzie bardziej nieekologiczne, niż po osiągnięciu temperatury roboczej. Dlatego warto powoli rozgrzać jednostkę, robiąc okrężną trasę do stacji kontroli pojazdów. Dzięki temu wynik pomiaru będzie przedstawiał faktyczne wartości.

Na koniec – nie zapomnijcie zabrać ze sobą dokumentów. To może wydawać się banalne, ale zdarza się, że kierowcy zapominają dokumentów. Za to może nam grozić nie tylko strata czasu, ale i mandat.