Premiera Porsche 718 Boxster z czterocylindrowymi silnikami

Do gamy marki Porsche wchodzi nowy model z czterocylindrowymi silnikami turbo. Doszło do małej rewolucji, choć 718 Boxster to nic innego jak następca doskonale znanego Boxstera.

Rewolucją są nieduże, turbodoładowane silniki czterocylindrowe o pojemności 2 i 2,5 litra. W obecnie sprzedawanym jeszcze Boxsterze instaluje się tylko 6-cylindrowe jednostki napędowe. Podstawowy wariant 718 Boxstera będzie napędzany mniejszym, 2-litrowym motorem o mocy 300 KM, generującym 380 Nm momentu obrotowego. Dla 718 Boxstera S przeznaczono większy, bo 2,5-litrowy silnik o parametrach odpowiednio 350 KM i 420 Nm. Pod każdym względem nowy Boxster jest mocniejszy, szybszy, ale i oszczędniejszy, bo samochód z 2-litrowym silnikiem i przekładnią automatyczną PDK ma zużywać według producenta tylko 6,9 l/100 km. Przy tym osiągi są imponujące, bo sprint do setki ma zająć 4,7 s, natomiast Boxster S będzie przyspieszał w czasie 4,2 s. Zatem Porsche 718 Boxster wchodzi już na obszary zarezerwowane dla kultowego modelu 911.

By samochód wciąż słynął z doskonałych właściwości jezdnych trzeba było zmienić ustawienia zawieszenia. To ze względu na niższą masę oraz inny jej rozkład. Opcjonalnie każde 718 Boxster może być wyposażone w aktywny system zawieszenia PASM obniżający Boxstera o 10 mm, natomiast Boxstera S nawet o 20 mm.

Wraz z nazwą zmieniono również wygląd samochodu, który teraz ma większe wloty powietrza, zmodyfikowany pas przedni z nowymi reflektorami oraz nowy pas tylny z charakterystycznym, dużym napisem PORSCHE. Wnętrze zyskało lekko zmienioną deskę rozdzielczą, nowe koło kierownicy, panel instrumentów oraz system multimedialny. Samochód trafi do sprzedaży w Polsce na koniec kwietnia.

Tagi: 718 boxster, informacje, nowe porsche boxster, Porsche, Porsche Boxster, premiera, prezentacja