Porsche nie wróci do F1

Porsche LMP1

Szansa była na to całkiem spora, jednak niemiecki producent zadecydował o powrocie do innej, bardzo prestiżowej serii wyścigowej.

Porsche postanowiło wrócić do najważniejszej kategorii wyścigów długodystansowych, czyli serii World Endurance Championship. Szef działu badań i rozwoju marki, Wolfgang Hatz, przyznaje, że rozważany był powrót także do królowej motorsportów, ale rywalizacja w wyścigach długodystansowych dużo bardziej pomaga udoskonalać rozwiązania techniczne stosowane w samochodach produkcyjnych.

Jesteśmy marką samochodów sportowych – powiedział Hatz. Porsche zawsze prowadziło transfer technologii z wyścigów do aut produkcyjnych. Było więc oczywiste, że w ciągu 2-3 lat musimy wrócić do ważnej serii wyścigowej. Wybieraliśmy między najwyższą kategorią wyścigów długodystansowych a Formułą 1. Ale logiczna decyzja była tylko jedna. F1 stanowiła alternatywę, jednak ta seria nie jest ważna dla samochodów drogowych. Poza tym dużo mówi się w niej o polityce i oponach, a mało o silnikach oraz podwoziach. Dodatkowo bolidy mają wyżyłowaną aerodynamikę, posuniętą tak daleko, że nie pomoże w żaden sposób naszemu rozumieniu aut produkcyjnych.

Porsche przygotowuje samochód na sezon 2014 do najwyższej kategorii LMP1. Producent zamierza wystąpić we wszystkich rundach WEC w sezonie 2014, łącznie z 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Hatz ujawnił, że już teraz prace nad nowym pojazdem do LMP1 przyniosły owoce w postaci rozwoju drogowego Porsche 918 Spyder. Ma ono pojawić się w sprzedaży jeszcze w tym roku i stanowić konkurencję dla Ferrari LaFerrari iMcLarena P1.

9 odpowiedzi na “Porsche nie wróci do F1”

  1. Olgierd Lachowski napisał(a):

    Jeśli Porsche w LMP1 będzie się prezentować tak jak obecnie w GTE, to nie wróżę im sukcesu. Przyjemnie jednak będzie zobaczyć tę markę na torze po 16 latach przerwy. Bolid LMP1 ma wyjechać na testy w połowie tego roku.

  2. dawid napisał(a):

    to prawda musisz jednak pamiętać , że prototyp Lmp1 powstaje od przynajmniej lipca 2011( wtedy porsche ogłosiło powrót do Le mans) to bardzo dużo czasu więcej niż ma konkurencja która musi się zająć również tegoroczymi bolidami

    • desf napisał(a):

      Tylko że konkurencja nie robi tych bolidów z niczego a bazuje na poprzednich.

      • dawid napisał(a):

        nie bazuje bo zmieniają się przepisy . Bolidy będą miały inna szerokość co wymusza zaprojektowanie nowego zawieszenia , zmieni się też szerokość opon oraz waga bolidów co wymusi opracowywanie nowych mieszanek , , wysokość też będzie wieksza co wymusi zaprojektowanie nowego monokoku oraz aero , w przepisach odnoszących się do silników i ich bódowy też jest sporo zmian nie ma czym bazować

  3. popli napisał(a):

    bratobójcza walka z audi , ostatnimi laty 24 le mas jest bardzo ciekawe

    pojedynek tytanów z przed lat

    http://www.youtube.com/watch?feature=fvwp&v=cCKFyrBDLWw&NR=1

    • Adam napisał(a):

      Nie do końca, bo Audi przechodzi do F1 a konkretnie z Sauberem chce stworzyć team Audi Sauber.

      • Dzagoda napisał(a):

        Na tą chwilę Audi nie jest zainteresowane Formuła z tego samego względu co Porsche.

  4. Raptor napisał(a):

    Utrzymanie temu F1 jest znacznie drozsze a o zwyciestwo znacznie trudniej -i to jest powod nie wchodzenia do F1.
    Podobnie jak Vw wszedl do WRC gdy ta seria przezywa kryzys a zespolow fabrycznych jest…3!!!A wiec o sukces jest latwo.
    To stala polityka tego koncernu-duzo szumu malym kosztem.

    • Dzagoda napisał(a):

      Porsche od samego początku nie było zainteresowane w dużym stopniu Formułą, właśnie z powodu wykorzystania technologi, innowacji w samochodach cywilnych i widocznie jest tak teraz. Formuła nie miała dużego znaczenia w transferze technologi do samochodów cywilnych, a na chwilę obecną jest jeszcze mniejsze i technologicznie prototypy pod względem np. silników są bardziej zaawansowane. Porsche zbudowało nową placówkę specjalnie dla tego projektu. W LM24 będą od przyszłego roku 3 zespoły fabryczne(duże) w LMP1, a może być ich jeszcze więcej – bo zainteresowanie rośnie.

Tagi: f1, formuła 1, królowa motorsportów, La Ferrari, LMP1, McLaren P1, Porsche, Porsche 918 Spyder, WEC, Wolfgang Hatz, World Endurance Championship, wyścigi długodystansowe