Porsche 911 Carrera Diesel w przygotowaniu?!

Może się to wydawać niewiarygodne, ale według oficjalnych informacji przekazanych przez Porsche trwają prace nad modelem 911 wyposażonym w silnik wysokoprężny.

W światowej motoryzacji panuje obecnie silny trend unifikacji podzespołów i technologii. Wymiana platform podłogowych, elementów podwozia czy silników między modelami jest na porządku dziennym. Dotychczas niektóre modele aut broniły się ostatkiem sił przed takimi zabiegami, ale teraz uległa nawet legenda – 911.

Porsche w ostatnich czasach ma bardzo wiele wspólnego z koncernem VW AG, który silniki TDI wciśnie wszędzie, gdzie tylko się da. Mówi się, że to w dużej mierze wina BMW, które w ostatnich miesiącach zaprezentowało serię sportowych modeli M napędzanym jednostką wysokoprężną o oznaczeniu 50d.

Silnik M Performance TwinPower Turbo o pojemności 3,0 l, mocy 381 KM i momencie obrotowym 740 Nm wywarł na świecie motoryzacyjnym niemałe wrażenie. To samo planuje VW AG i dlatego, specjalnie dla 911 Diesel, opracowywany jest nowy silnik.

W okolice tylnej osi ma trafić motor w tradycyjnym układzie przeciwsobnym (B6) i pojemności 2,7 l, wspomagany tak samo jak w BMW trzema turbosprężarkami. Moc ma oscylować wokół 340 KM, a moment obrotowy 660 Nm. Całość będzie zgodna z nadchodzącą normą Euro 6.

Stosunkowo lekkie 911 Diesel dzięki takiej jednostce rozpędzi się do 280 km/h i osiągnie 100 km/h w ciągu 4,5 s. Dzięki sprzężeniu ze skrzynią PDK średnie spalanie ma być wyjątkowo niskie, a emisja CO2 wynosić zaledwie 149 g/km.

Porsche najprawdopodobniej nie spocznie na odmianie 911 Carrera Diesel. W późniejszym czasie ma pojawić się także Carrera S Diesel czy Carrera 4 Diesel. Premiera pierwszego z nich nastąpi już jesienią tego roku, podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu.

Co o tym myślicie?

Jeśli jesteś smart driverem, to zapewne domyślasz się, że to tylko żart na prima aprilis. Miejmy nadzieję, że Porsche nigdy nie splami modelu 911 jednostką wysokoprężną.

26 odpowiedzi na “Porsche 911 Carrera Diesel w przygotowaniu?!”

  1. Koalka napisał(a):

    haha chociaż dobrze i realistycznie napisane to nie uwierzyłem w to, powęszyłem, powęszyłem i w tym tekście jest odpowiedź na pytanie postawione na końcu… czytajcie uważnie bo cwany zabieg 🙂

  2. Koalka napisał(a):

    haha chociaż dobrze i realistycznie napisane to nie uwierzyłem w to, powęszyłem, powęszyłem i w tym tekście jest odpowiedź na pytanie postawione na końcu… czytajcie uważnie bo cwany zabieg 🙂

  3. kaziu napisał(a):

    Fani 911 by się wtedy załamali 🙂 w tym również ja. Tylko nie diesel w 911, to już by był chyba koniec świata 😉 . Według mnie to nigdy się nie zdarzy.

  4. kaziu napisał(a):

    Fani 911 by się wtedy załamali 🙂 w tym również ja. Tylko nie diesel w 911, to już by był chyba koniec świata 😉 . Według mnie to nigdy się nie zdarzy.

  5. Anonim napisał(a):

    Jezeli jest to tekst na prima aprilis to wam sie udalo, bo uwierzylem.
    Jezeli Porsche na prawde bedzie mialo ropniaczki pod maska, ide strzelic sobie w glowe.

  6. Anonim napisał(a):

    Jezeli jest to tekst na prima aprilis to wam sie udalo, bo uwierzylem.
    Jezeli Porsche na prawde bedzie mialo ropniaczki pod maska, ide strzelic sobie w glowe.

  7. Dramaturg napisał(a):

    nie byłbym taki pewien czy to prima aprillis. Niemcy są do tego zdolni, jeśli jakaś tabela pokazała im, że to się sprzeda to oleją legendę i bez mrugnięcia wprowadzą diesla do 911. Bo oni nienawidzą motoryzacji a kochają cyferki…

  8. Dramaturg napisał(a):

    nie byłbym taki pewien czy to prima aprillis. Niemcy są do tego zdolni, jeśli jakaś tabela pokazała im, że to się sprzeda to oleją legendę i bez mrugnięcia wprowadzą diesla do 911. Bo oni nienawidzą motoryzacji a kochają cyferki…

  9. Marrak58 napisał(a):

    no i bardzo dobrze…Diesle są już na tyle nowoczesnymi silnikami że osiągami nie różnią sie zbytnio od benyznówek,spalanie mniejsze,wyciszenie wnętrza będzie pewnie dobre jak na niemieckie auto i będzie brzmiał rasowo…nie rozumiem o co wam chodzi >..<

    • Blablabla napisał(a):

      Bez obrazu ale jak czytam pana odpowiedz na tekst o klekocie pod maską CARRERA, i widzę aprobatę w tym kierunku to myślę sobie że chyba motoryzacja raczej nie jest dla pana. Czas na refleksje i raczej zmienić pasje bo motoryzacja na pewno nią nie jest. ” źle że teraz będą Porsche paliły z 10 litrów w mieście?” Jak by to rzeczywiście było najważniejsze w Porsche. Boziu zlituj się nad nimi.

  10. Marrak58 napisał(a):

    no i bardzo dobrze…Diesle są już na tyle nowoczesnymi silnikami że osiągami nie różnią sie zbytnio od benyznówek,spalanie mniejsze,wyciszenie wnętrza będzie pewnie dobre jak na niemieckie auto i będzie brzmiał rasowo…nie rozumiem o co wam chodzi >..<

    • Blablabla napisał(a):

      Bez obrazu ale jak czytam pana odpowiedz na tekst o klekocie pod maską CARRERA, i widzę aprobatę w tym kierunku to myślę sobie że chyba motoryzacja raczej nie jest dla pana. Czas na refleksje i raczej zmienić pasje bo motoryzacja na pewno nią nie jest. ” źle że teraz będą Porsche paliły z 10 litrów w mieście?” Jak by to rzeczywiście było najważniejsze w Porsche. Boziu zlituj się nad nimi.

  11. Szymon Kowalski napisał(a):

    Pierwszy bieg
    Kleklekleklekle
    Dwa tysiące obrotów – drugi bieg
    Kleklekleklekle – nic nie widać we wstecznym lusterku – zadymił na czarno całą drogę

    i tak dalej 🙂

  12. Szymon Kowalski napisał(a):

    Pierwszy bieg
    Kleklekleklekle
    Dwa tysiące obrotów – drugi bieg
    Kleklekleklekle – nic nie widać we wstecznym lusterku – zadymił na czarno całą drogę

    i tak dalej 🙂

  13. Rafiki napisał(a):

    Ekhm to nie prima aprillis, niestety Porsche ma w planach także zmniejszanie litrażu 🙁

  14. Rafiki napisał(a):

    Ekhm to nie prima aprillis, niestety Porsche ma w planach także zmniejszanie litrażu 🙁

  15. rubbers22 napisał(a):

    Remember, remember, the First of April. 😉 Już prędzej uwierzył bym w silnik elektryczny/hybrydowy/inny „ekologiczny” niż w Diesla, który zdaje się być w odwrocie.

  16. rubbers22 napisał(a):

    Remember, remember, the First of April. 😉 Już prędzej uwierzył bym w silnik elektryczny/hybrydowy/inny „ekologiczny” niż w Diesla, który zdaje się być w odwrocie.

  17. Kaliber napisał(a):

    Mr Warecki Was oszukał ;D podświetlcie sobie cały tekst myszką 🙂

  18. Kaliber napisał(a):

    Mr Warecki Was oszukał ;D podświetlcie sobie cały tekst myszką 🙂

  19. Nekro47 napisał(a):

    nawet na opla z dieslem cie nie stać wiec skończy „szymon kowlski” gadke

  20. Nekro47 napisał(a):

    nawet na opla z dieslem cie nie stać wiec skończy „szymon kowlski” gadke

  21. Rozny napisał(a):

    Spoko, dobry dowcip. W tym roku nie ma targów motoryzacyjnych w Paryżu, więc wszyscy entuzjaści diesla w 911 (a kysz!) mogą schować radość w kieszeń 😛

  22. Rozny napisał(a):

    Spoko, dobry dowcip. W tym roku nie ma targów motoryzacyjnych w Paryżu, więc wszyscy entuzjaści diesla w 911 (a kysz!) mogą schować radość w kieszeń 😛

  23. Piotrek2104 napisał(a):

    Co o tym myślicie?

    Jeśli jesteś smart driverem, to zapewne domyślasz się, że to tylko żart na prima aprilis. Miejmy nadzieję, że Porsche nigdy nie splami modelu 911 jednostką wysokoprężną.

  24. Piotrek2104 napisał(a):

    Co o tym myślicie?

    Jeśli jesteś smart driverem, to zapewne domyślasz się, że to tylko żart na prima aprilis. Miejmy nadzieję, że Porsche nigdy nie splami modelu 911 jednostką wysokoprężną.

Tagi: 2012, 911, B6, Carrera, Carrera 4, Carrera S, diesel, Paris Motor Show, Porsche, TriTurbo, Turbo, wysokoprężny