Polski rynek nowych samochodów – kwiecień 2013

Jak co miesiąc prezentujemy podsumowanie sytuacji na polskim rynku nowych samochodów osobowych. Jeśli jesteście ciekawi, na jakie modele decydowali się Polacy w kwietniu, to zapraszam do lektury wzbogaconej tradycyjnie o infografikę.

W kwietniu tego roku zarejestrowano w Polsce 23 923 nowych samochodów. To trochę więcej niż w kwietniu roku ubiegłego, ale o ponad 1000 mniej niż w marcu 2013. Od początku roku do końca kwietnia zarejestrowano łącznie 99 282 nowych aut. W porównywalnym okresie w roku ubiegłym liczba ta wynosiła 100 736.

Pierwsza trójka najpopularniejszych marek w Polsce pozostała bez zmian. Na pierwszym miejscu utrzymuje się Škoda (2924 rejestracje nowych samochodów), na drugim Toyota (2086 rejestracji), a podium zamyka Volkswagen (2084 rejestracje). Kia straciła czwartą pozycję na rzecz Opla – Polacy zarejestrowali 1544 nowych samochodów tej marki.

Dwa modele Škody odzyskały pierwsze dwa miejsca w indywidualnym rankingu poszczególnych modeli. Polacy zarejestrowali 1000 nowych Fabii i 816 Octavii, co dało 1. i 2. miejsce. Na ostatnim miejscu podium znalazło się Renault Clio z 737 zarejestrowanymi egzemplarzami. Kolejne w zestawieniu są Toyota Auris (702 rejestracje) i Volkswagen Golf (697 rejestracji). Ten ostatni wyprzedził swojego rywala w klasie – Opla Astrę (653 rejestracje).

Jak widać po kolejnym miesiącu, rynek nowych samochodów w Polsce jest dość przewidywalny, a walka na szczycie toczy się między tymi samymi markami i modelami. Czy gdybyście dysponowali gotówką na pojazd klasy średniej, to wybralibyście któryś z modeli z powyższego zestawienia?

Źródło: SAMAR

13 odpowiedzi na “Polski rynek nowych samochodów – kwiecień 2013”

  1. Michal napisał(a):

    Przydalby sie jeszcze ranking liczby zarejestrowanych nowych samochodow, najczesciej rejestrowanych marek i modeli w Niemczech w kwietniu 2012 i w kwietniu 2013.

    Mozna zrobic ciekawe porowanie dwoch panstw.

    • Wiktor.. napisał(a):

      Kurna, jak jest ci tak źle, to wyjedź sobie do tych kochanych Niemców i rób u nich… przecież nikt ci nie każe tu siedzieć…
      I druga kwestia: skoro chcesz wylewać swoje żale na Polskę i wielbić Niemców, to załóż sobie jakiś blog albo coś, a nie spamujesz tutaj…

      • Mateusz Kroczak napisał(a):

        Wiktor – BólDupy Mode On 😉

      • Kamil napisał(a):

        Wiktor, co się stało, że tak pretensjonalnie reagujesz na zwykły, neutralny wpis?

        • Wiktor.. napisał(a):

          Ten „zwykły, neutralny wpis” pojawia się pod każdym jednym artykułem, bo „w Polsce źle, na Zachodzie dobrze”, bo „Niemiec kupuje najdroższe, a Polak najtańsze”. (jak się okazuje nie do końca tak jest..)

          W takim razie zastanawia mnie, jak to jest, że chociażby taki Passat B5, który na rynku wtórnym w 80% pochodzi z Niemiec (niski przebieg, starszy pan jeździł do kościoła, itd.) w większości występuje z silnikiem 1.9 TDI o zawrotnej mocy około 90-115 KM (+ chip dający dodatkowe 5 KM)?

  2. Michal napisał(a):

    Nie napisales z jakim najczesciej silnikami i wyposazeniem byly sprzedawane te modele samochodow. W wiekszosci sprzedawane byly modele z podstawowymi silnikami i podstawowym wyposazeniem, a w mniejszosci z najmocniejszymi silnikami i najbogatszym wyposazeniem czy odwrotnie?

    • 666 napisał(a):

      Stawiam na podstawowe wersje, z małymi silnikami wolnossącymi benzynowymi…

      • stadtbummel napisał(a):

        Niekoniecznie. Np Golf VI był z silnikiem 1.4 TSI 122KM, wersja Comfortline.

    • Adam napisał(a):

      Zależy od modelu, odpowiednio:

      Fabia 1.6 TDI Active
      Octavia 1.6 Active
      Clio 1.2 Expression
      Auris 1.6 Premium
      Golf 1.4 TSI Highline
      Astra 1.6 Classic
      Focus 1.6 TDCi Trend
      Yaris 1.0 Active
      Corsa 1.2 Edition
      Sportage 1.6 GBI L

      Honda Civic 1.8 Sport

      Toyota Avensis 1.8 Premium
      VW Passat 2.0 TDI Comfortline
      Skoda Superb 2.0 TDI Elegance
      Opel Insignia 2.0 CTDi Cosmo
      Ford Mondeo 2.0 TDi Ambiente
      Mazda 6 2.0 SkyEnergy
      BMW 3 318d
      Audi A5 2.0 TFSI
      Mercedes C C180

      BMW 5 520d
      Audi A6 2.0 TDI
      Mercedes E E250

      BMW 6 650i
      Audi A7 3.0 TDI Quattro

      BMW 7 740d
      Audi 8 4.2 TDI
      Mercedes S S350 BlueTec 4Matic
      Porsche Panamera 4.8 GTS

Tagi: kwiecień 2013, najpopilarniejsze modele w polsce, polski rynek, polski rynek nowych samochodów w kwietniu 2013, Polski rynek nowych samochodów – kwiecień 2013, Ranking, rejestracje nowych smaochodów w polsce