Polski cennik Škody Octavii RS

Skoda Octavia RS

Jeśli poszukujecie samochodu o osiągach mocnego hot hatcha i praktyczności dużego sedana, to Škoda Octavia RS przy zaprezentowanych cenach może się okazać strzałem w dziesiątkę.

 

Octavia RS nie rywalizuje w segmencie hot hatchy (nigdy nie chciała tego robić), ponieważ należy do zupełnie innego segmentu. I właśnie ten szczegół może okazać się kluczowy przy wyborze samochodu, gdyż ceny RS zbliżone są do najmocniejszych wersji kompaktowych hatchbacków, którym daleko do Octavii pod względem przestrzeni w środku i pojemności bagażnika.

Za wersję benzynową z jednostką 2,0 TSI o mocy 220 KM trzeba zapłacić 104 100 zł w nadwoziu typu liftback oraz 108 300 zł za odmianę kombi. Auto ze skrzynią manualną rozpędza się do pierwszych 100 km/h w 6,8 s i osiąga prędkość maksymalną 248 km/h. Opcjonalna skrzynia DSG za 8000 zł wydłuża o dziwo czas przyspieszenia o 0,1 s.

Nowa Octavia RS dostępna jest również z wysokoprężnym silnikiem 2,0 TDI o mocy 184 KM. W tym przypadku osiągi są niestety gorsze. Auto ze skrzynią manualną pierwszą setkę osiąga po 8,2 s. Diesel w nadwoziu liftback kosztuje 105 600 zł, a odmiana kombi z tym silnikiem to wydatek przynajmniej 109 800 zł.

Zdecydowalibyście się na sportową odmianę Octavii czy wolelibyście jednego z dostępnych na rynku hot hatchy w podobnej cenie?

4 odpowiedzi na “Polski cennik Škody Octavii RS”

  1. ktos napisał(a):

    To bardzo fajna opcja dla kogoś z potrzebami dotyczącymi przestrzeni ładunkowej. DSG jest szybksza lecz zapewne cięższa i to wpływa na osiągi.

    • Zulik napisał(a):

      Raczej wynika z tego, że do Skodziny pakują jakąs najgorszą wersję tej skrzyni, w końcu ta marka to budżetowy VW. Jakimś cudem wszystkie auta z DSG przyśpieszają lepiej od manuali, tylko ta Octavia ma inaczej 😛

  2. sebastian napisał(a):

    z pewnoscia bede szukal czegos z drugiej reki, zwlaszcza ze Getin oferuje na takie auta kredyt

  3. MotoCentrum napisał(a):

    Nie wydaje mi się, żeby była strzałem w dziesiątkę, ale poczekajmy…

Tagi: 2.0 TSI, cena, dsg, polski salon, przyspieszenie, Skoda Octavia RS, sportowa odmiana, TDI