Polscy naukowcy pracują nad nowym paliwem do silników Diesla

Ceny benzyny i oleju napędowego stale rosną. Sytuacja zaczyna być na tyle nieznośna, że naukowcy z Polskiej Akademii Nauk zakasali rękawy i zabrali się do pracy. Pracują oni bowiem nad rewolucyjnym pomysłem – nowym, a przede wszystkim tańszym paliwem do silników wysokoprężnych.

W czym tkwi sekret? Tego oczywiście nie mogą nam jeszcze zdradzić, ale materiał, z którym eksperymentują, to gliceryna. Dlaczego akurat ta substancja? Otóż jest spora nadwyżka tego surowca (gliceryna to efekt uboczny produkcji biopaliw).

„Obecne przepisy zobowiązują producentów paliw samochodowych do dodawania biokomponentów, co pociągnęło za sobą powstanie całkiem sporego przemysłu produkcji bioestrów. Jak się okazuje, na każde 10 kg tych substancji powstaje aż 1 kg gliceryny.”

Oczywiście, projekt znajduje się jeszcze w fazie badań i testów, a szczegóły owiane są tajemnicą. Jeśli jednak pomysł polskich naukowców wypali, to możemy oczekiwać rewolucji na rynku paliwowym. Co ciekawe, nad podobnym projektem pracują także naukowcy z Wielkiej Brytanii.

Co sądzicie o pomyśle Polaków? Ma szansę na powodzenie?

Źródło: Mototok

14 odpowiedzi na “Polscy naukowcy pracują nad nowym paliwem do silników Diesla”

  1. Anonim napisał(a):

    Jak beda tego efekty, wowczas bedziemy mogli ocenic czy to ma sznase na powodzenie:) trzymam kciuki..

  2. Anonim napisał(a):

    Jak beda tego efekty, wowczas bedziemy mogli ocenic czy to ma sznase na powodzenie:) trzymam kciuki..

  3. bill napisał(a):

    na pewno maja szanse, że zadziała, ale że wejdzie na rynek nie ma najmniejszych szans z powodow oczywistych, wielkie koncerny na to nie pozwolą różnymi formami nacisku

  4. bill napisał(a):

    na pewno maja szanse, że zadziała, ale że wejdzie na rynek nie ma najmniejszych szans z powodow oczywistych, wielkie koncerny na to nie pozwolą różnymi formami nacisku

  5. Llgljghl napisał(a):

    Taaa. Diesel też jest produktem ubocznym produkcji benzyny i są spore jego nadwyżki, co więcej podejrzewam że z 10 kg benzyny wychodzi znacznie więcej odpadu w postaci diesla, choć nie jestem pewien. Niemniej jednak jakoś nie zauważyłem by diesel był jakiś znacząco tańszy od benzyny

  6. Llgljghl napisał(a):

    Taaa. Diesel też jest produktem ubocznym produkcji benzyny i są spore jego nadwyżki, co więcej podejrzewam że z 10 kg benzyny wychodzi znacznie więcej odpadu w postaci diesla, choć nie jestem pewien. Niemniej jednak jakoś nie zauważyłem by diesel był jakiś znacząco tańszy od benzyny

  7. ZOLDAT napisał(a):

    Jak zwykle inne kraje nas wyprzedzą więcej inwestując w tę technologię.Z patentem też nas wyprzedzą ANGOLE!!!

  8. ZOLDAT napisał(a):

    Jak zwykle inne kraje nas wyprzedzą więcej inwestując w tę technologię.Z patentem też nas wyprzedzą ANGOLE!!!

  9. Aadas napisał(a):

    zgadzam sie z bill’em chociaz wszystko w naszych rekach walczyliśmy z ACTA wiec czemu nie dali bysmy rady i powalczyc o tańsze paliwo które możemy sami produkowac

  10. Aadas napisał(a):

    zgadzam sie z bill’em chociaz wszystko w naszych rekach walczyliśmy z ACTA wiec czemu nie dali bysmy rady i powalczyc o tańsze paliwo które możemy sami produkowac

  11. Dari1 napisał(a):

    Kiedy na stacjach??

  12. Dari1 napisał(a):

    Kiedy na stacjach??

  13. Pgrudziecki1 napisał(a):

    żaden koncern nie pozwoli by ubyło mu z kieszeni wykupi patent i tyle zostanie z taniego paliwa potem bedzie dodawał do swoich paliw i tyle

  14. Pgrudziecki1 napisał(a):

    żaden koncern nie pozwoli by ubyło mu z kieszeni wykupi patent i tyle zostanie z taniego paliwa potem bedzie dodawał do swoich paliw i tyle

Tagi: diesla, gliveryna, nowe paliwo do silników diesla, Paliwo, polscy naukowcy, silnik diesla, wysokoprężny