Komentarze wyłączone

Polacy mają zaufanie do Audi, a tankują na stacjach Orlen

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Organizuje je miesięcznik „Reader’s Digest”. Dziś sprawdzamy, jakie marki wśród producentów samochodowych oraz stacji benzynowych cieszą się największym zaufaniem Polaków.

Tegoroczna, trzynasta już edycja badania European Trusted Brands 2013 została przeprowadzona w 12 krajach europejskich: Belgii, Czechach, Finlandii, Francji, Holandii, Niemczech, Polsce, Portugalii, Rosji, Rumunii, Słowenii i Szwajcarii. Przepytano 18 314 respondentów. W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.

My skupimy się oczywiście na najistotniejszych dla fanów motoryzacji kategoriach: marki samochodów oraz marki stacji benzynowych.

Okazuje się, że Polacy największym zaufaniem darzą markę Audi (13,4%). Na drugim miejscu znalazł się Volkswagen (9,6%), a na ostatnim Toyota z wynikiem 8,9%. Tuż za podium z niewiele gorszym wynikiem (8,8%) uplasował się Opel. Większość czołowych miejsc przypadła niemieckim producentom, jednak nieco dziwią dalsze pozycje (6. i 7. miejsce) BMW i Mercedesa. Szczegółowe wyniki znajdziecie w infografice.

W kategorii stacje benzynowe sytuacja jest oczywista – Polacy mają największe zaufanie do marki Orlen (38,5%), która z miażdżącą przewagą wyprzedziła drugie w rankingu BP (18%). Na trzecim miejscu znalazł się Shell z wynikiem 12,7%.

Do jakich marek Wy macie największe zaufanie?


 

Tagi: Audi, European Trusted Brands, marki godne zaufania w polsce, marki samochodów, orlen, stacje benzynowe, zaufane marki polakow, zaufanie