Pilnie strzeżone tory testowe

Pilnie strzeżone tory testowe

Producenci nie wypowiadają się o nich tak chętnie jak o nowych modelach samochodów. O czym mowa? O torach testowych, na których swoje pierwsze kilometry pokonują prototypy aut. Poznajcie sześć ośrodków, w których samochody testują m.in. BMW, Fiat, Opel oraz Volkswagen.

1. Ehra-Lessien, Niemcy – Volkswagen

Pilnie strzeżone tory testowe

Jednym z ciekawszych miejsc na tym torze jest 9-kilometrowa prosta pozwalająca na testy samochodów z prędkością powyżej 400 km/h. To właśnie na tym torze odbywały się pierwsze testy produkcyjnej wersji Bugatti Veyrona.

2. Balocco, Włochy – Fiat

Pilnie strzeżone tory testowe

Położony w malowniczej części Włoch tor został zbudowany na potrzeby firmy Alfa Romeo. Obecnie na terenie tego obiektu można spotkać wszystkie marki grupy Fiat.

3. Dudenhofen, Niemcy – Opel

Pilnie strzeżone tory testowe

Ten tor w kształcie okręgu jest jednym z lepiej strzeżonych ośrodków badawczych. Dodatkowo dość duże zalesienie z pewnością nie sprzyja podglądaniu prototypów Opla pokonujących swoje pierwsze kilometry.

4. Miramas, Francja – BMW

Pilnie strzeżone tory testowe

Na olbrzymiej powierzchni 473 ha znajdują się odcinki zarówno asfaltowe, jak i pokryte luźną nawierzchnią. Oprócz samochodów bawarskiej marki na torze w Miramas można także spotkać prototypy motocykli enduro.

5. Boxberg, Niemcy – Bosch

Pilnie strzeżone tory testowe

W należącym do Boscha ośrodku jeżdżą samochody wszystkich szanujących się marek. Ta niemiecka firma produkująca m.in. części do samochodów bardzo chętnie udostępnia swój tor do testów różnej maści pojazdów.

6. Nardò, Włochy

Pilnie strzeżone tory testowe

Chyba najbardziej znany tor testowy na świecie. Jego pętla w kształcie owalu ma długość 12,5 km i sprawdza się idealnie w przypadku testów prędkości maksymalnej. Najczęstszym widokiem na tym torze są samochody marki Porsche.

Jakie jeszcze mniej popularne tory testowe powinny się Waszym zdaniem znaleźć w tym zestawieniu?

22 odpowiedzi na “Pilnie strzeżone tory testowe”

  1. Paczeiwidze napisał(a):

    Na nardo nie można osiągnąć max prędkości, bo jest to owal, a ważniejsze, nawierzchnia jest z płyt betonowych, i samochód przestępuje ku barierze zewnętrznej, tor jest zbyt krzywy. Mówili to nawet w top gear.

    • Cordo napisał(a):

      A gdzie osiągniesz wyższą prędkość niż tam?! Chyba zamykając autostradę…

      • Ddd napisał(a):

        Ehra-Lessien

      • Evoquepl napisał(a):

        Odsyłam do odcinka Top Gear, gdzie James May rozpędzał Veyrona SS o ile mnie pamięć nie myli do ponad 400km/h. Wchodząc na prostą, która miała ok. 9 km już się miało 200km/h. Nie chcę skłamać, że był to Nurburgring, ale chyba tak…

        • Evoquepl napisał(a):

          Ups, przepraszam – nie doczytałem, kolega Ddd ma absolutną rację co do trasy 🙂

        • Mama napisał(a):

          Czytasz a później takie głupoty piszesz. May jechał właśnie na torze WW

    • Thegear napisał(a):

      tak pamiętam to to był odcinek gdzie jeremy miał aventadora rozpędził się do 240 i wpadal w poślizg ciągle mówił że po tym sie jezdzić nie da a pro po top gear czemu ich toru tu nie ma ?!

  2. Paczeiwidze napisał(a):

    Na nardo nie można osiągnąć max prędkości, bo jest to owal, a ważniejsze, nawierzchnia jest z płyt betonowych, i samochód przestępuje ku barierze zewnętrznej, tor jest zbyt krzywy. Mówili to nawet w top gear.

    • Cordo napisał(a):

      A gdzie osiągniesz wyższą prędkość niż tam?! Chyba zamykając autostradę…

      • Ddd napisał(a):

        Ehra-Lessien

      • Evoquepl napisał(a):

        Odsyłam do odcinka Top Gear, gdzie James May rozpędzał Veyrona SS o ile mnie pamięć nie myli do ponad 400km/h. Wchodząc na prostą, która miała ok. 9 km już się miało 200km/h. Nie chcę skłamać, że był to Nurburgring, ale chyba tak…

        • Evoquepl napisał(a):

          Ups, przepraszam – nie doczytałem, kolega Ddd ma absolutną rację co do trasy 🙂

        • Mama napisał(a):

          Czytasz a później takie głupoty piszesz. May jechał właśnie na torze WW

    • Thegear napisał(a):

      tak pamiętam to to był odcinek gdzie jeremy miał aventadora rozpędził się do 240 i wpadal w poślizg ciągle mówił że po tym sie jezdzić nie da a pro po top gear czemu ich toru tu nie ma ?!

  3. Patryk9573 napisał(a):

    Fiorano, na którym testuje się Ferrari.

  4. Patryk9573 napisał(a):

    Fiorano, na którym testuje się Ferrari.

  5. W-i-o-l-a-n napisał(a):

    w białymstoku jest tor testowy dla obywateli 🙂 kochane lotnisko krywlany, można też kursantów z małymi samochodzikami z literką „L” spotkać uczących się ruszać bo na mieście im nie wychodzi. A w niedziele giełda samochodowa http://www.wiolan.pl gdzie importerzy używanych samochodów wystawiają ok 800 samochodów. Lotnisko jest całkowicie przejęte przez motoryzacje, a nowe jest w planach od dawna i za szybko nie będzie, a szkoda bo bym z chęcią do warszawy samolotem wyskoczył, szybciej i bezpieczniej

  6. W-i-o-l-a-n napisał(a):

    w białymstoku jest tor testowy dla obywateli 🙂 kochane lotnisko krywlany, można też kursantów z małymi samochodzikami z literką „L” spotkać uczących się ruszać bo na mieście im nie wychodzi. A w niedziele giełda samochodowa http://www.wiolan.pl gdzie importerzy używanych samochodów wystawiają ok 800 samochodów. Lotnisko jest całkowicie przejęte przez motoryzacje, a nowe jest w planach od dawna i za szybko nie będzie, a szkoda bo bym z chęcią do warszawy samolotem wyskoczył, szybciej i bezpieczniej

  7. Hayau napisał(a):

    James May rozpędził Bugatti na Ehra-Lessien

  8. Hayau napisał(a):

    James May rozpędził Bugatti na Ehra-Lessien

Tagi: balocco, Bosch, Boxberg, Bugatti, Dudenhofen, Ehra-Lessien, miramas, Nardo, Opel, Prototypy, tajne, tor, tory testowe, tory wyścigowe, Veyron, Volkswagen