Pierwszy superoszczędny Volkswagen XL1 trafił do klienta

Christian Malorny przejdzie do historii Volkswagena, ponieważ jest on pierwszym nabywcą modelu XL1, najoszczędniejszego samochodu na rynku napędzanego konwencjonalnym silnikiem spalinowym.

Pierwszy egzemplarz został przekazany klientowi w Dreźnie przez Thomasa Zahna, który jest dyrektorem marketingu i sprzedaży marki Volkswagen Samochody Osobowe w Niemczech. XL1 zachwycił mnie od samego początku i bardzo się cieszę, że będę mógł teraz jeździć własnym XL1. Z wizjonerską stylistyką i nowoczesnymi rozwiązaniami Volkswagen odważył się stworzyć coś nowego i innowacyjnego – powiedział po odebraniu auta Christian Malorny.

Volkswagen XL 1 to napędzane 2-cylindrowym silnikiem TDI auto o futurystycznej stylistyce i bardzo niskim spalaniu. Dzięki lekkiej (795 kg) i opływowej (współczynnik Cx=0,189) karoserii 48-konny silnik wysokoprężny wspomagany przez elektryczny o mocy 27 KM może zadowolić się niecałym litrem oleju napędowego na 100 km. Zużycie energii elektrycznej na takim dystansie wyniesie 7 kWh. Samochód może też jechać w trybie w pełni elektrycznym i pokona dystans 50 km bez emisji spalin. Na 1 kilometr potrzebuje 0,1 kWh energii elektrycznej.

Nadwozie mierzy 3888 mm długości, 1665 mm szerokości i tylko 1153 mm wysokości, ale z powodzeniem mieści dwie osoby.

 

 

3 odpowiedzi na “Pierwszy superoszczędny Volkswagen XL1 trafił do klienta”

  1. kobra napisał(a):

    Boże, co za koszmar. Czemu tylnie koła są zakryte w zasadzie?

    • moje napisał(a):

      a słyszałeś może coś. o oporach powietrza? Nawet wspomniano o tym w artykule…

  2. kobra napisał(a):

    Czy nie da się zrobić futurystycznego auta z normalnym designem? Pewnie jest to zgodne ze wszelkimi prawidłami, nie znam się i w ogóle, ale nie zachwyca absolutnie.

Tagi: najoszczędniejszy samochód świata, niecały litr na sto kilometrów, pierwszy klient, pierwszy volkswagen xl1 trafił do klienta, vw xl1