Pierwsze nieoznakowane radiowozy BMW wyjechały na drogi. Po czym je poznać?
Pierwsze nieoznakowane radiowozy BMW wyjechały na drogi. Po czym je poznać?
2018-01-07 00:00:00.000000
https://www.smartdriver.pl/pierwsze-nieoznakowane-radiowozy-bmw-wyjechaly-na-drogi-po-czym-je-poznac?categoryName=aktualnosci
Zespół AXA
852 284

7 styczeń 2018

Pierwsze nieoznakowane radiowozy BMW wyjechały na drogi. Po czym je poznać?

Brak ocen
0/5 (0 głosów)

Nowe radiowozy policji wyjechały już na patrole. Pierwsza partia liczy zaledwie 40 sztuk, lecz funkcjonariusze dostaną w tym roku jeszcze 100 egzemplarzy BMW serii 3. Czym wyróżniają się te auta i na jakich drogach będzie można je spotkać?

BMW serii 3 pokonały w postępowaniu takich konkurentów jak Volkswagen Passat czy Skoda Octavia. Przetarg wart 27 milionów złotych trafił do dealera Auto Fus. Dostarczy on do końca roku łącznie 140 sztuk BMW 330i xDrive. Takie samochody mają napęd na cztery koła, 252 konie mechaniczne mocy i przyspieszają do stu kilometrów na godzinę w 5,8 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Nieoznakowane radiowozy w zdecydowanej większości zostały zamówione w kolorze srebrnym. Niektóre egzemplarze są niebieskie lub brązowe. Zawsze pokryte są lakierem metalizowanym i poruszają się na 17-calowych, standardowych dla tego modelu felgach. BMW serii 3 w standardzie ma światła do jazdy dziennej LED (charakterystyczne „ringi”) oraz podwójną końcówkę układu wydechowego. Na tylnej klapie radiowozów można też zauważyć dodatkowe anteny.

Auta posłużą głównie do łapania kierowców przekraczających prędkość. Do pomiarów służy urządzenie Videorapid 2a firmy Zurad. BMW w czasie dokonywania pomiaru musi cały czas utrzymywać taką samą odległość od mierzonego auta. Taka metoda budzi wśród użytkowników dróg wiele kontrowersji.

Na razie pierwsze BMW serii 3 trafiły do największych komend. Trzy egzemplarze otrzymała Komenda Stołeczna, a pozostałe zostały oddane do oddziałów we Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie i Gdańsku. Dwa BMW będą służyć w Białymstoku, jak i i Bydgoszczy, Gorzowie Wielkopolskim, Kielcach Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Radomiu, Rzeszowie i Szczecinie.

Według planu, wszystkie 140 aut będzie patrolowało drogi do jesieni tego roku.