Peugeot zaprezentował swojego najnowszego crossovera 3008

To już druga generacja tego modelu, ale jakże inna od poprzednika. Auto o klasycznym wyglądzie SUV-a zastępuje wcześniejszą mieszankę crossovera i minivana. Wnętrze zaskakuje rozwiązaniami i stylistyką znaną z klasy premium.

Nowy Peugeot 3008 został zbudowany na platformie EMP2 o rozstawie osi 2675 mm. Nadwozie mierzy 4447 mm długości, czyli plasuje auto w segmencie kompaktowych crossoverów. To jednocześnie najsilniej obsadzony segment przez konkurencję. Peugeot ma zamiar stawić czoła nie tylko swoim rynkowym rywalom, ale także uderzyć w klasę premium. Świadczy o tym zaskakująco ładny projekt wnętrza z innowacyjnym w Grupie PSA rozwiązaniem, zwanym i-Cockpit.

I-Cockpit to zupełna nowość we francuskim samochodzie. Do tej pory stosowany tylko w autach klasy wyższej kokpit zastępuje wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala tradycyjne zegary. Można na nim wyświetlać najważniejsze informacje i dowolnie go konfigurować. Kierowca nie musi już spoglądać na ekran systemu multimedialnego o przekątnej 8 cali gdy jest prowadzony przez system nawigacji satelitarnej. Teraz mapa i wskazówki będą wyświetlane na i-Cockpicie.

Ponadto Peugeot 3008 kusi pasażerów przyjemnym podświetleniem wnętrza, które zmienia się zależnie od ustawień, stylu jazdy lub szybkości. Równie przyjemne mają być wszystkie dźwięki wydawane przez urządzenia pokładowe. Komu i to nie wystarczy, można napawać się jednym z trzech zapachów ze znanego w marce DS rozpylacza, a także masażem pneumatycznym pleców. Dla audiofilów przygotowano system nagłośnienia firmy FOCAL.

Wnętrze Peugeota 3008 jest nie tylko ładnie wykonane i luksusowo wyposażone, ale także przestronne. Przestrzeń poprawiono w stosunku do wcześniejszej generacji znacząco w każdym kierunku, a najwięcej zyskali pasażerowie drugiego rzędu, którzy teraz mają więcej miejsca na nogi i głowę.  Bagażnik mieści 520 litrów, a po złożeniu oparć kanapy uzyskujemy płaską podłogę. Co więcej, na płasko można złożyć również przedni fotel pasażera.

W nowym aucie nie mogło zabraknąć asystentów jazdy, w tym adaptacyjnego tempomatu, asystenta pasa ruchu, asystenta martwego pola czy hamulca antykolizyjnego. Jednym z rozwiązań znanych z crossoverów marki Peugeot jest układ Grip Control. Kierowca przy pomocy pokrętła wybiera program, który ma mu zapewnić optymalną przyczepność i trakcję na różnego rodzaju nawierzchniach. Niestety Peugeot 3008 nie będzie wyposażony w napęd 4×4, zatem Grip Control to opcja obowiązkowa dla osób lubiących zjechać z dróg utwardzonych. Ponadto producent będzie oferował ogumienie całoroczne o specjalnej rzeźbie bieżnika pomagającej złapać przyczepność w trudniejszych warunkach.

Peugeot informuje, że do nowego 3008 będą montowane tylko najnowocześniejsze jednostki napędowe z systemem start&stop i turbodoładowaniem. W niektórych wersjach silnikowych będą dostępne automatyczne skrzynie biegów, które są standardem w najmocniejszej odmianie benzynowej i wysokoprężnej. Oto lista silników i konfiguracji ze skrzynią biegów:

Silniki benzynowe

  • 1.2 PureTech 130KM z 6 MT
  • 1.2 PureTech 130 KM z 6 AT
  • 1.6 THP 165 KM z 6 AT

Silniki wysokoprężne

  • 1.6 BlueHDi 100 KM z 5MT
  • 1.6 BlueHDi 120 KM z 6MT
  • 1.6 BlueHDi 120 KM z 6AT
  • 2.0 BlueHDi 150 KM z 6MT
  • 2.0 BlueHDi 180 KM z 6AT

Peugeot 3008 – galeria zdjęć

 

Tagi: 2016, debiut, druga generacja, nowy peugeot 3008, Peugeot, peugeot 3008, premiera