Ośmiu samurajów do 50 000 zł

8 samurajów

W Kraju Kwitnącej Wiśni jest wielu producentów aut, które są cenione na całym świecie. Oprócz konserwatywnych i do bólu poprawnych Toyot oraz luksusowych i statecznych Lexusów Japończycy tworzą także samochody ukierunkowane na dawanie frajdy z jazdy. W rozwinięciu znajdziecie listę ośmiu japońskich wozów, które przede wszystkim mają wywoływać uśmiech na twarzy kierowcy. Każdą z tych propozycji można nabyć za kwotę nieprzekraczającą 50 tys. zł.

1. Mitsubishi Lancer EVO VIII

Mitsubishi Lancer EVO VIII MR

Samochód, którego chyba żadnemu fanowi czterech kółek przedstawiać nie trzeba. Dwulitrowy silnik o mocy 280 KM wspomagany turbosprężarką, napęd na cztery koła oraz nierzucająca się w oczy sylwetka (jedynie duży tylny spojler może zdradzać sportowe zapędy tego Mitsubishi) to cechy charakterystyczne samochodu ze znakiem trzech diamentów. Ceny używanych egzemplarzy EVO VIII generacji zaczynają się od około 45-50 tys. zł.

2. Subaru Impreza GT/WRX STI

Subaru Impreza

Skoro w tym zestawieniu pojawiło się Mitshubishi Lancer EVO, nie mogło w nim zabraknąć Subaru Imprezy. Już wersje oznaczone symbolem GT (model GC) zapewniają spore emocje, jednak prawdziwą wisienką na torcie jest odmiana WRX STI. Charakterystyczny dźwięk silnika typu boxer, 280 KM mocy oraz kontrowersyjne połączenie niebieskiego lakieru ze złotymi felgami sprawiają, że to auto ma rzeszę fanów na całym świecie. Model GT można nabyć już za ok. 20 tys. zł. Ceny nowszych odmian Imprezy WRX STI startują od ok. 35-40 tys. zł.

3. Mazda MX-5

Mazda MX-5

Co prawda ten niewielki roadster nie ma potężnego silnika ani napędu na cztery koła, ale nie oznacza to, że nie daje frajdy z jazdy. Lekka konstrukcja, tylny napęd oraz możliwość jazdy z wiatrem we włosach – doceniło to niespełna milion osób na całym świecie. Mazdę MX-5 z pierwszych lat produkcji można kupić za mniej niż 10 tys. zł.

4. Honda S2000

Honda S2000

Kolejnym roadsterem w zestawieniu jest Honda S2000. W tym przypadku napęd na tylną oś idzie w parze z pokaźną mocą. 240 KM oraz brak elektronicznych wspomagaczy to nie przelewki w aucie, którego silnik kręci się do 9 tys. obr./min. Niestety, produkcja tego roadstera została już zakończona, a ceny egzemplarzy na rynku wtórnym zaczynają się do ok. 40 tys. zł.

5. Nissan 200SX

Nissan 200SX

Śmiało można powiedzieć, że to ulubione auto drifterów. Dzięki dwulitrowemu silnikowi podatnemu na różne modyfikacje oraz tylnemu napędowi ten samochód bardzo chętnie jeździ bokiem. Ceny Nissana 200SX zaczynają się od ok. 15 tys. zł.

6. Honda CRX

Honda CRX

Kolejny przykład tego, że aby wóz miał sportowe osiągi, pod jego maską wcale nie musi drzemać duży, mocny silnik. Honda CRX z wagą oscylującą w granicach 900 kg nawet z silnikiem o mocy 125 KM jest w stanie wywołać uśmiech na twarzy kierowcy. Wersja oznaczona jako VTEC rozwijała 160 KM, ale na ulicach można spotkać auta z ponad dwukrotnie większą mocą. Ceny Hondy CRX zaczynają się już od ok. 5 tys. zł, jednak trudno znaleźć egzemplarz, który nie miałby bogatej, burzliwej historii.

7. Mitsubishi 3000GT

Mistsubishi 3000GT

Już sam wygląd tego rasowego, sportowego coupé porażał. Pod maską wcale nie gorzej: 3-litrowy motor (od 222 KM do 300 KM w wersji Twin-Turbo) zapewniał iście piorunujące osiągi. Obecnie model 3000GT jest rarytasem na polskich drogach. Ceny tego japońskiego coupé zaczynają się od ok. 20-25 tys. zł.

8. Honda Civic Type-R

Honda Civic

Fani tego modelu nazywają go po prostu CTR. Z pozoru ten miejski hatchback z nieco większymi felgami oraz plastikowymi dokładkami nie budzi sportowych skojarzeń. Jednak po obudzeniu 200 KM generowanych przez dwulitrową, wolnossącą jednostkę i wkręceniu silnika na ponad 8000 obr./min świat staje się piękniejszy. Hondę Civic Type-R VII generacji można nabyć za około 35 tys. zł.

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to zestawienie japońskich aut z pazurem mogłoby zawierać co najmniej dwa razy tyle pozycji. Jakie jeszcze auta Waszym zdaniem powinny się bezdyskusyjnie pojawić w tym rankingu?

30 odpowiedzi na “Ośmiu samurajów do 50 000 zł”

  1. Szymon Kowalski napisał(a):

    „Jakie jeszcze auta Waszym zdaniem powinny się bezdyskusyjnie pojawić w tym rankingu?”

    Galant VR4. 2.5L V6, dwie turbosprężarki, 280 KM, AWD oraz rewelacyjny wygląd.

  2. Szymon Kowalski napisał(a):

    „Jakie jeszcze auta Waszym zdaniem powinny się bezdyskusyjnie pojawić w tym rankingu?”

    Galant VR4. 2.5L V6, dwie turbosprężarki, 280 KM, AWD oraz rewelacyjny wygląd.

  3. Mikołaj Gawroński napisał(a):

    mazda rx-8 z swoim odrzutowym mikserem ?

  4. Mikołaj Gawroński napisał(a):

    mazda rx-8 z swoim odrzutowym mikserem ?

  5. Kozaczek napisał(a):

    Lancer evo8 45tys?? hahahahahahahhahaha chyba takie ktory mozna przerobic na drilla bo do jazdy to sie nie nadaje…

  6. Kozaczek napisał(a):

    Lancer evo8 45tys?? hahahahahahahhahaha chyba takie ktory mozna przerobic na drilla bo do jazdy to sie nie nadaje…

  7. luk22 napisał(a):

    A gdzie Prelude ? Wrzuciłbym go zamiast CRX-a . Najlepiej III gen

  8. luk22 napisał(a):

    A gdzie Prelude ? Wrzuciłbym go zamiast CRX-a . Najlepiej III gen

  9. hakaze napisał(a):

    Toyota Celica Gt4, Toyota MR2 AW11, Toyota Corolla AE86, Mitsubishi FTO, Honda NSX. Ten ostatni chyba najbardziej. Fakt kilku z tych aut nie da się kupić za 50tys.

  10. hakaze napisał(a):

    Toyota Celica Gt4, Toyota MR2 AW11, Toyota Corolla AE86, Mitsubishi FTO, Honda NSX. Ten ostatni chyba najbardziej. Fakt kilku z tych aut nie da się kupić za 50tys.

  11. Anonim napisał(a):

    Widziałem dziś 3000GT, nadal wygląda rewelacyjnie.
    P.S Można zmieścić wszystko na 1 stronie? Można!

  12. Anonim napisał(a):

    Widziałem dziś 3000GT, nadal wygląda rewelacyjnie.
    P.S Można zmieścić wszystko na 1 stronie? Można!

  13. Mateusz Novik napisał(a):

    cała seria Z do 350 włącznie

  14. Mateusz Novik napisał(a):

    cała seria Z do 350 włącznie

  15. gosc napisał(a):

    Wszystko to co poprzednicy, i może jeszcze najbardziej niepozornego samuraja Corolle TS

  16. gosc napisał(a):

    Wszystko to co poprzednicy, i może jeszcze najbardziej niepozornego samuraja Corolle TS

  17. Motoria napisał(a):

    Piękny te „Misiek”

  18. Motoria napisał(a):

    Piękny te „Misiek”

  19. Maximus napisał(a):

    To są kultowe maszyny i nikt im tego statusu nie odmówi. Tylko sensownego Evo, ani Imprezy to się raczej w tych cenach nie wyrwie, a przy tych osiągach samochód musi być w pełni sprawny.

  20. Maximus napisał(a):

    To są kultowe maszyny i nikt im tego statusu nie odmówi. Tylko sensownego Evo, ani Imprezy to się raczej w tych cenach nie wyrwie, a przy tych osiągach samochód musi być w pełni sprawny.

  21. Jdmfan1 napisał(a):

    Toyota MR2 (wszystkie generacje) – RWD i silnik centralnie, ciekawe doświadczenia można wynieść 😉 A jak dźwięk 4-cylindrówki się znudzi, to można wrzucić „pod tylną klapę” V6.

    Toyota Celica ST205 (GT4) – AWD, 242 KM. Nie potrzeba komentarza 🙂

    Nissan Sunny GTi-R – AWD, 2-litry turbo i 220 KM. Jeden z najmocniejszych hothatchów z pierwszej połowy lat 90. Sleeper. Silnik dobry do dłubania i podnoszenia mocy.

    Mazda 323 BG GT-R – kolejny sleeper, ten z kolei z przełomu lat 80/90, AWD, 1.8L turbo i 185 KM. Moc można relatywnie łatwo podnieść o co najmniej 100 KM.

    Mitsubishi Eclipse 2G GSX – AWD i silnik z Lancera Evolution – baaaaardzo rozwojowa jednostka.

    Myślę, że do 50 tys. spokojnie dałoby radę je wyrwać, poza tym, resztę kasy można/trzeba byłoby przeznaczyć na doprowadzenie tych samochodów do bardzo dobrego stanu.

    Ciekawe czy udałoby się wyrwać w dobrym stanie Mazde 3 MPS?

    Można też spróbować zapolować na klasyki bądź youngtimery:
    Toyota Cressida
    Toyota Crown
    Toyota Celica A20
    Toyota Corolla Levin AE86
    Datsun S30 (240Z/260Z/280Z)
    Datsun 280C (Cedric)
    Datsun Bluebird 510 & 610
    Honda Accord z pierwszej generacji
    Mazda RX-7 z pierwszej generacji
    Mazda 929 (RWD, V6)
    Mitsubishi Sigma (FWD, V6)
    itp. itd.

  22. Jdmfan1 napisał(a):

    Toyota MR2 (wszystkie generacje) – RWD i silnik centralnie, ciekawe doświadczenia można wynieść 😉 A jak dźwięk 4-cylindrówki się znudzi, to można wrzucić „pod tylną klapę” V6.

    Toyota Celica ST205 (GT4) – AWD, 242 KM. Nie potrzeba komentarza 🙂

    Nissan Sunny GTi-R – AWD, 2-litry turbo i 220 KM. Jeden z najmocniejszych hothatchów z pierwszej połowy lat 90. Sleeper. Silnik dobry do dłubania i podnoszenia mocy.

    Mazda 323 BG GT-R – kolejny sleeper, ten z kolei z przełomu lat 80/90, AWD, 1.8L turbo i 185 KM. Moc można relatywnie łatwo podnieść o co najmniej 100 KM.

    Mitsubishi Eclipse 2G GSX – AWD i silnik z Lancera Evolution – baaaaardzo rozwojowa jednostka.

    Myślę, że do 50 tys. spokojnie dałoby radę je wyrwać, poza tym, resztę kasy można/trzeba byłoby przeznaczyć na doprowadzenie tych samochodów do bardzo dobrego stanu.

    Ciekawe czy udałoby się wyrwać w dobrym stanie Mazde 3 MPS?

    Można też spróbować zapolować na klasyki bądź youngtimery:
    Toyota Cressida
    Toyota Crown
    Toyota Celica A20
    Toyota Corolla Levin AE86
    Datsun S30 (240Z/260Z/280Z)
    Datsun 280C (Cedric)
    Datsun Bluebird 510 & 610
    Honda Accord z pierwszej generacji
    Mazda RX-7 z pierwszej generacji
    Mazda 929 (RWD, V6)
    Mitsubishi Sigma (FWD, V6)
    itp. itd.

  23. Kondzek napisał(a):

    Mitsubishi Eclipse? 🙂

  24. Kondzek napisał(a):

    Mitsubishi Eclipse? 🙂

  25. Mankin napisał(a):

    Integra no i ATR (accord typer) rzecz jasna…

  26. Mankin napisał(a):

    Integra no i ATR (accord typer) rzecz jasna…

  27. Keczup napisał(a):

    U mnie na osiedlu stoi białe 3000 GT :). Świetnie się prezentuje jak na te czasy.

  28. Keczup napisał(a):

    U mnie na osiedlu stoi białe 3000 GT :). Świetnie się prezentuje jak na te czasy.

  29. Vito napisał(a):

    Mam amerykanska mazde 6 3.0 V6 podciagnieta z oryginalnych 220 KM do 320 KM.
    Oryginalnie miala 6,7 sek do setki,teraz ok.5 sekund.Zabijam wszystko co sie rusza a do tego ogromny kufer,mnostwo miejsca w srodku w kazda strone i fantastyczna przyczepnosc i prowadzenie.Mialem wiele wozow,ale ten jest jednym z moich ulubionych.
    Dwie rury z tylu,zolte siwtla obrysowe jak to w USA,czarny/czarny.Na razie nie zamieniam,ma dopiero niecale 50 tys.km.

  30. Vito napisał(a):

    Mam amerykanska mazde 6 3.0 V6 podciagnieta z oryginalnych 220 KM do 320 KM.
    Oryginalnie miala 6,7 sek do setki,teraz ok.5 sekund.Zabijam wszystko co sie rusza a do tego ogromny kufer,mnostwo miejsca w srodku w kazda strone i fantastyczna przyczepnosc i prowadzenie.Mialem wiele wozow,ale ten jest jednym z moich ulubionych.
    Dwie rury z tylu,zolte siwtla obrysowe jak to w USA,czarny/czarny.Na razie nie zamieniam,ma dopiero niecale 50 tys.km.

Tagi: CRX, Honda Civic, Honda S2000, Mitsubishi 3000GT, mitsubishi lancer evo, nissan 200sx, sti, Subaru Impreza, type-r, VIII, wrx