Nowy Seat Leon – strzał w kolano Volkswagena?
Nowy Seat Leon – strzał w kolano Volkswagena?
2012-07-24 00:00:00.000000
https://www.smartdriver.pl/nowy-seat-leon-strzal-w-kolano-volkswagena?categoryName=aktualnosci
Zespół AXA
852 284

24 lipiec 2012

Nowy Seat Leon – strzał w kolano Volkswagena?

Brak ocen
0/5 (0 głosów)

Seat Leon III

Mniej więcej tydzień temu trafiły do sieci oficjalne dane oraz zdjęcia nowego Seata Leona. Trzecia generacja kompaktu prezentuje się na tyle dobrze, że nadchodzący Golf VII może znaleźć się w opałach.

Jak wiadomo, Seat należy do grupy Volkswagena i samochody obu marek dzielą szereg podzespołów. Leon zbudowany został na nowej platformie MQB, z której korzysta również nowe Audi A3 oraz przyszły Golf VII. Patrząc tylko na zdjęcia nowego kompaktu, można się zastanawiać, co takiego zaoferuje prawdopodobnie droższy Golf, aby klienci się na niego skusili.

Seat Leon III FR

Z pewnością wielu konserwatywnych Niemców ponownie powędruje do salonów VW, a nie hiszpańskiego Seata, ale reszta europejskich klientów już teraz dostaje świetną alternatywę w postaci nowego Leona. Wygląd to oczywiście rzecz gustu, jednak Seatowi nie można odmówić ani wdzięku, ani agresji. Marka odeszła od obłych i łagodnych kształtów na rzecz wyraźnie zarysowanych krawędzi; obecny trend stylistyczny Seata jest również widoczny w Leonie.

Na zdjęciach została zaprezentowana podstawowa wersja oraz sportowy FR, który ma odmienione zderzaki oraz końcówkę układu wydechowego. W oczy rzuca się również czarny, szklany dach. Z którejkolwiek strony by patrzeć na nowego Leona, wydaje się on atrakcyjniejszy od oczekiwanego Golfa, którego nadwozie przechodzi z generacji na generację raczej kosmetyczne zmiany, ponieważ niemieccy klienci nie są zwolennikami dużych rewolucji.

Seat Leon III

A te zaszły także we wnętrzu Leona. Zamiast połaci niewykorzystanych przestrzeni na desce rozdzielczej klient otrzyma dobrze rozplanowaną i przemyślaną konsolę środkową. W standardzie montowany będzie odtwarzacz CD z czytnikiem kart pamięci oraz 5-calowym dotykowym wyświetlaczem. Zamożniejsi klienci mogą się skusić na 5,8-calowy ekran oraz zestaw 10 głośników – jak na kompakt, brzmi imponująco.

90 kilogramów lżejszy od swojego poprzednika Leon będzie napędzany 4 wariantami jednostek wysokoprężnych lub 4 odmianami silników benzynowych. Pierwszą czwórkę otwiera diesel o objętości skokowej 1,6 i mocy 90 KM. Pojawi się również odmiana 105-konna. Motory 2.0 TDI legitymować się będą mocami 150 KM oraz 180 KM. Silniki benzynowe to 1,2 TSI o mocy 86 KM lub 105 KM, 122-konny 1,4 TSI lub 180-konny 1,8 TSI. Wszystkie jednostki będą łączone (do wyboru) z 5- lub 6-biegowymi skrzyniami manualnymi bądź 6- lub 7-biegowymi przekładniami DSG.

Seat Leon III FR - wnętrze

Jeśli nadal nie jesteście przekonani do najnowszego Leona, to może dobrym argumentem będzie deklarowane spalanie. Dzięki funkcji Start&Stop 1,6-litrowy diesel ma ponoć zadowolić się jedynie 3,8 l/100 km. Nieco więcej (4 l/100 km) spali Leon z silnikiem 2.0 TDI. Pozostaje poczekać na ceny oraz pierwsze testy nowego Seata, aby przekonać się, czy nowy kompakt z Hiszpanii zawojuje rynek. A jak Wam się wydaje? Czy Leon trzeciej generacji zabierze klientów Volkswagenowi?