Nowy i niezwykle drapieżny Ford Focus RS

Ford długo kazał czekać fanom sportowych kompaktów na najnowszą odsłonę Focusa RS. Teraz się doczekali i dostali jeszcze więcej niż mogliby się spodziewać.

Nowy Ford Focus RS to efekt prac specjalnie utworzonej grupy inżynierów Ford Performance. To również trzecie wcielenie najlepszego hot hatcha na rynku. Pierwsza generacja miała silnik o mocy 215 KM i niebywałe jak na ówczesne czasy osiągi. Druga dysponowała już mocą 305 KM i przez krótki czas była najpotężniejszym i najlepiej prowadzącym się kompaktem świata. Teraz, gdy konkurencja mocno poszła do przodu Ford znów rozdaje karty. Najnowszy Focus RS ma 320 KM i napęd na cztery koła.

Silnik tego potwora to znana z najnowszego Mustanga 2,3-litrowa jednostka EcoBoost z turbodoładowaniem, zmodyfikowanym układem dolotowym, wydechowym i chłodzenia. Współpracuje z poprawioną skrzynią biegów i nowym układem napędowym Ford Performance All-Wheel-Drive. Jego konstrukcja umożliwia aktywne sterowanie tylnym mechanizmem różnicowym tak, aby ten sportowy samochód lepiej zachowywał się na zakrętach.

Wyposażeniem standardowym jest sportowe zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce pracy i bi-ksenonowe reflektory dostosowujące intensywność i kąt świecenia do prędkości auta, kąta skrętu i odległości od obiektów na drodze.

Wnętrze, którego Ford jeszcze nie pokazał będzie wyposażone w sportowe fotele i kierownicę, oraz dodatkowy zestaw wskaźników informujących o temperaturze i ciśnieniu oleju oraz ciśnieniu doładowania.

Samochód trafi do produkcji seryjnej pod koniec roku i będzie sprzedawany na wszystkich kontynentach.

Tagi: EcoBoost, focus, Ford, ford focus rs, Hot hatch, napęd 4x4, napęd na cztery koła, rs, sportowy