Nowe Renault, które zastąpi Lagunę nosi nazwę Talisman
Nowe Renault, które zastąpi Lagunę nosi nazwę Talisman
2015-07-08 00:00:00.000000
https://www.smartdriver.pl/nowe-renault-ktore-zastapi-lagune-nosi-nazwe-talisman?categoryName=aktualnosci
Zespół AXA
852 284

8 lipiec 2015

Nowe Renault, które zastąpi Lagunę nosi nazwę Talisman

Brak ocen
0/5 (0 głosów)

Renault zaprezentowało następcę Laguny. Nowy model klasy średniej francuskiego producenta nosi nazwę Talisman. Czy to mu przyniesie szczęście?

Renault liczy na wiele, dlatego tak długo zwlekało z premierą nowego modelu, by Talisman był dopracowany w każdym detalu. Mierzące 4,85 m długości i 2,81 m rozstawu osi auto jest co prawda pozycjonowane w segmencie Laguny, ale wymiary sugerują, że jest jednym z największych samochodów w klasie, niewiele mniejszym od Škody Superb. Stylistyka Talismana jest śmiała i odważna, konserwatyzm pozostawiono dla innych. Atletycznie narysowane nadkola będą skrywały nawet 19-calowe felgi. Auto ma być konkurentem nie tylko dla Passata, Superba i Mondeo, ale także dla Audi czy BMW.

Wnętrze wręcz emanuje luksusem, niespotykanym dotąd nawet w Renault wyższej klasy. Tu marka wchodzi na nowy poziom, choć pierwszym krokiem w tym kierunku był nowy Espace. Większość przycisków zastąpiono  dużym ekranem dotykowym o standardowej przekątnej 4,2 cala, oraz opcjonalnej 7- lub 8,2-calowej do wyboru. Wnętrze zdaniem Renault jest jednym z najprzestronniejszych w klasie, a także jednym z najwygodniejszych. Dużo uwagi poświęcono fotelom, które w najwyższej specyfikacji będą dostępne z regulacją w 10 kierunkach, z 6 profilami pamięci ustawień oraz 6-kierunkową regulacją zagłówków. Oferują również funkcję masażu z 2 programami i 5 sekwencjami.

Układ jezdny Talismana  jest prawdziwym majstersztykiem w segmencie D. To konstrukcja wielowahaczowa z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia i opcjonalnie tylną osią skrętną. Tu Renault może wyprzedzić wszystkich konkurentów, ale to dla nich żadna nowość. System obu osi skrętnych jest dostępny w obecnej Lagunie.

Na temat silników Renault nie zdradziło na razie zbyt wielu szczegółów. Wiemy tylko, że do napędu posłużą dwa motory benzynowe TCe 150 i TCe 200 dostępne tylko z dwusprzęgłową przekładnią EDC oraz trzy diesle dCi 110, dCi 130 i dCi 160.  Nie znamy jeszcze cen i daty premiery rynkowej.