Nowe Audi A4 zadebiutowało – wydajny hit z Ingolstadt
Nowe Audi A4 zadebiutowało – wydajny hit z Ingolstadt
2015-07-01 00:00:00.000000
https://www.smartdriver.pl/nowe-audi-a4-zadebiutowalo-wydajny-hit-z-ingolstadt?categoryName=aktualnosci
Zespół AXA
852 284

1 lipiec 2015

Nowe Audi A4 zadebiutowało – wydajny hit z Ingolstadt

Brak ocen
0/5 (0 głosów)

Ładniejszy, wydajniejszy, bardziej ekonomiczny, przestronniejszy i ogólnie mocno odświeżony. Przedstawiamy Wam nowe Audi A4.

Nowa generacja Audi A4 zadebiutowała w końcówce czerwca. Uwagę skupiono przede wszystkim na wydajności nowego modelu i ekologii. Audi przyłożyło wielu starań, by nowe A4 zostało jednym z najbardziej jeśli nie najbardziej wydajnym autem w klasie. I tak na przykład współczynnik oporu powietrza Cw jakim pochwalili się inżynierowie z Ingolstadt wynosi tylko 0,23 dla wersji Limousine (0,26 Avant), co w tym segmencie jest rekordowym wynikiem. Ponadto poważnie odchudzono nowe Audi zmniejszając jego masę średnio o kilkadziesiąt, a maksymalnie o 120 kg. To wszystko wraz ze zmianami karoserii wnosi duży powiew świeżości w tym długo oczekiwanym modelu.

Oczywiście Audi A4 nie straciło swojego charakteru i klasycznej dla niego linii nadwozia, ale pojawiły się zupełnie nowe światła zarówno z przodu jak i z tyłu oraz charakterystyczny dla marki ogromny, tu jeszcze powiększony grill. O ile zmiany zewnętrzne są mocno zauważalne, ale ogólnie dość skromne, to wnętrze przeszło porządną metamorfozę. Cały kokpit został upodobniony do większego A6 wraz z jego wzorową funkcjonalnością. Dzięki temu samochód sprawia wrażenie, że jest o klasę wyżej i jeszcze bardziej umacnia swoją pozycję wśród marek premium. Kabina jest przestronniejsza niż dotychczas dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2,82 m i nowemu projektowi wnętrza, a bagażnik wersji kombi mieści 505 litrów.

Oczywiście mocno uzupełniono wyposażenie o najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa i technologie znane choćby z większego A6. Opcją są reflektory Matrix LED, które same dostosują się do warunków panujących na drodze. Systemy wsparcia kierowcy i infotainment są dokładnie takie same, jak w Audi A6.  

W gamie silnikowej znajdziemy nowe lub przekonstruowane pod kątem wydajności jednostki napędowe z rodziny TFSI oraz TDI. Trzy jednostki benzynowe i cztery wysokoprężne oferowane będą w zakresach mocy od 150 KM do 272 KM. Najsłabszym i najoszczędniejszym benzyniakiem jest nowy motor 1,4 TFSI. Topowym dieslem zostanie natomiast znany z A6 3,0 TDI ultra. Do przeniesienia napędu posłużą przekładnie manualne, S-tronic oraz tiptronic. Oczywiście A4 będzie można zamówić z napędem quattro.