Najszybsze seryjne samochody na słynnym torze Nürburgring [galeria]

Niemiecki tor Nürburgring to mekka dla prawdziwych pasjonatów samochodów. Olbrzymią popularność i renomę tego kultowego miejsca zaczęli doceniać także producenci sportowych aut: co rusz chwalą się wynikami, jakie ich najnowsze cacka osiągają na północnej pętli. Oto 15 produkcyjnych samochodów, które uzyskały najlepszy czas w „zielonym piekle”.

15. Porsche 911 GT2 (997) (czas przejazdu – 7:35; za kierownicą Walter Röhrl).

14. Porsche Carrera GT (czas przejazdu – 7:28; za kierownicą Walter Röhrl).

13. Ferrari Enzo (czas przejazdu – 7:25,7; za kierownicą Marc Basseng).

12. Pagani Zonda F Clubsport (czas przejazdu – 7:24,44; za kierownicą Marc Basseng).

11. Maserati MC12 (czas przejazdu – 7:24,3; za kierownicą Marc Basseng).

10. Nissan GT-R (2011) (czas przejazdu – 7:24,22; za kierownicą Toshio Suzuki).

9. Chevrolet Corvette C6 Z06 (2012) (czas przejazdu – 7:22,68; za kierownicą Jim Mero).

8. Chevrolet Corvette C6 ZR1 (czas przejazdu – 7:19,63; za kierownicą Jim Mero).

7. Porsche 911 GT2 RS (997) (czas przejazdu – 7:18; za kierownicą Timo Kluck).

6. Donkervoort D8 RS (czas przejazdu – 7:14,89; za kierownicą Michael Düchting).

5. Lexus LFA Nürburgring Package (czas przejazdu – 7:14,64; za kierownicą Akira Iida).

4. Dodge Viper ACR (2012) (czas przejazdu – 7:12,13; za kierownicą Dominik Farnbacher).

3. Gumpert Apollo Sport (czas przejazdu – 7:11,57; za kierownicą Florian Gruber).

2. Radical SR8 (czas przejazdu – 6:55; za kierownicą Michael Vergers).

1. Radical SR8 LM (czas przejazdu – 6:48; za kierownicą Michael Vergers).

Czy ktoś z Was, drodzy Czytelnicy, miał okazję odwiedzić kultowy tor Nürburgring?

20 odpowiedzi na “Najszybsze seryjne samochody na słynnym torze Nürburgring [galeria]”

  1. Tamlin1381 napisał(a):

    To są czasy przejazdu Nordschleife a nie Nürburgring.

  2. Tamlin1381 napisał(a):

    To są czasy przejazdu Nordschleife a nie Nürburgring.

  3. Konrad napisał(a):

    Najszybsza na Nürburgringu była Pagani Zonda R (6.47.50) a nie Radical!

    • Pawel Kaczor napisał(a):

      A czy Pagani Zonda R jest samochocem seryjnym dopuszczonym do ruchu ulicznego?

  4. Konrad napisał(a):

    Najszybsza na Nürburgringu była Pagani Zonda R (6.47.50) a nie Radical!

    • Pawel Kaczor napisał(a):

      A czy Pagani Zonda R jest samochocem seryjnym dopuszczonym do ruchu ulicznego?

  5. Andrew128 napisał(a):

    Zonda R to auto wyscigowe.
    A wsrod tych rekord ma Porsche 956 (6:25.91) 1983r.

  6. Andrew128 napisał(a):

    Zonda R to auto wyscigowe.
    A wsrod tych rekord ma Porsche 956 (6:25.91) 1983r.

  7. Rysio napisał(a):

    Dodge Viper ACR- i gdzie się ci dla, których liczy się tylko europejska i japońska myśl techniczna?

    • R Adamsky napisał(a):

      coś jest pomylone z tym dodgem. Podany zły czas albo powinien znaleźć się zaraz za Porsche 91 GT2 RS

      • Pawel Kaczor napisał(a):

        Literówka czy raczej „cyfrówka” się wdarła. Już poprawione. Dzięki za zwrócenie uwagi.

  8. Rysio napisał(a):

    Dodge Viper ACR- i gdzie się ci dla, których liczy się tylko europejska i japońska myśl techniczna?

    • Anonim napisał(a):

      coś jest pomylone z tym dodgem. Podany zły czas albo powinien znaleźć się zaraz za Porsche 91 GT2 RS

      • Pawel Kaczor napisał(a):

        Literówka czy raczej „cyfrówka” się wdarła. Już poprawione. Dzięki za zwrócenie uwagi.

  9. Bardonen napisał(a):

    dla mnie gtr wymiata cała konkurencje. jest to auto które nie jest super lekkie, ani wyjątkowo mocne, nawet pod względem aero przegrywa z konkurencja a mimo to jest tak wysoko. i kto wie jaki beda kolejne ewolucje tego auta. on ma niesamowita przyczepmość mechaniczna, rewolucyjny naped na 4 koła. ferrari enzo powinno sie wstydzić bo na papierze powinno być szybsze a tak nie jest (szersze opony, lżejsze , lepsze aero, wiecej wyścigowe wyposarzenie a gtr i tak jest szybszy na tej 21 km pętli

  10. Bardonen napisał(a):

    dla mnie gtr wymiata cała konkurencje. jest to auto które nie jest super lekkie, ani wyjątkowo mocne, nawet pod względem aero przegrywa z konkurencja a mimo to jest tak wysoko. i kto wie jaki beda kolejne ewolucje tego auta. on ma niesamowita przyczepmość mechaniczna, rewolucyjny naped na 4 koła. ferrari enzo powinno sie wstydzić bo na papierze powinno być szybsze a tak nie jest (szersze opony, lżejsze , lepsze aero, wiecej wyścigowe wyposarzenie a gtr i tak jest szybszy na tej 21 km pętli

    • Aadad napisał(a):

      A dla mnie całą konkurencję wymiatają Corvette i Viper – ani szczególnie mocne, bez wielkich nowinek technicznych a zmiatają z toru te wszystkie cuda techniki wbrew powszechnej opinii o amerykańskich samochodach. Jak widać całkowicie błędnej opinii.

  11. RoadEye.pl napisał(a):

    jeśli ktoś ma ochotę filmować swoje przejazdy zapraszamy do zakupu wideorejestratorów. http://www.roadeye.pl wiele potrzebnych informacji na http://www.facebook.pl/roadeyesklep
    Zapraszamy 🙂

  12. pirs napisał(a):

    hm.. a gdzie Bugatti…….?

Tagi: Chevrolet Corvette C6 Z06, Chevrolet Corvette C6 ZR1, Dodge Viper ACR, Donkervoort D8 RS, Ferrari Enzo, Gumpert Apollo Sport, Lexus LFA Nurburgring Package, Maserati MC12, Nissan GT-R, nurburgring, Pagani Zonda F Clubsport, Porsche 911 GT2, Porsche 911 GT2 RS, Porsche Carrera GT, Radical SR8, Radical SR8 LM