Najchętniej kupowane auta w Polsce – liderzy segmentów
Najchętniej kupowane auta w Polsce – liderzy segmentów
2011-09-29 00:00:00.000000
https://www.smartdriver.pl/najchetniej-kupowane-auta-w-polsce-liderzy-segmentow?categoryName=aktualnosci
Zespół AXA
852 284

29 wrzesień 2011

Najchętniej kupowane auta w Polsce – liderzy segmentów

Brak ocen
0/5 (0 głosów)

Pewnie nie raz zastanawialiście się, jakie auta najczęściej kupują nasi rodacy. Czy lepiej sprzedają się niedrogie, małe i ekonomiczne samochody, czy może komfortowe limuzyny? Na podstawie badań instytutu SAMAR przygotowaliśmy dla Was zestawienie najchętniej kupowanych samochodów przez Polaków w pierwszej połowie 2011 roku.

Na początek segment A, czyli najmniejsze auta miejskie. Najlepiej sprzedającym się samochodem w tej klasie był Fiat Panda – wybrało go aż 3051 klientów. W segmencie B prowadziła Skoda Fabia z wynikiem 5670 sprzedanych egzemplarzy. Spośród aut kompaktowych największym zaufaniem cieszyła się nieco większa Skoda Octavia. Rozeszło się 7915 sztuk tego samochodu, co zapewnia mu tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu w Polsce.

Spośród aut klasy średniej klienci najczęściej decydowali się na Opla Insignię, który został wyprzedany w nakładzie 2124 egzemplarzy. W segmencie E największym zainteresowaniem cieszyło się BMW Serii 5 (583 sprzedanych aut).

Z kolei w klasie najbardziej luksusowych limuzyn prowadziło Audi. W salonach tej niemieckiej marki sprzedano zaledwie 86 sztuk modelu A8, jednak trudno się temu dziwić, ponieważ ceny dobrze wyposażonych egzemplarzy kosztują czasem więcej niż 500 000 zł.

Jak wygląda sytuacja w segmencie małych i dużych SUV-ów? Najczęściej kupowanym modelem spośród małych SUV-ów był Nissan Qashqai z wynikiem 2973 sprzedanych egzemplarzy. Wśród dużych SUV-ów królowało Volvo z modelem XC90 (199 sprzedanych sztuk).