Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne według Interbrand 2015

Co rok Interbrand prowadzi ranking wartości marek koncernów z różnych branży, w tym koncernów motoryzacyjnych. Od lat liderami są Apple i Google, ale która firma produkująca samochody jest numerem jeden?

Toyota już po raz dwunasty została określona jako najbardziej wartościowy koncern samochodowy świata. Jednocześnie zajęła szóste miejsce w rankingu wszystkich marek, a jej wartość określono na ponad 49 mld dolarów. Tym samym jej wartość wzrosła o 16 % w stosunku do wyniku ubiegłorocznego. Drugie miejsce przypadło BMW, a trzecie Mercedesowi.

Drugą japońską marką w rankingu jest Honda, która uplasowała się przed Volkswagenem, FordemHyundaiem. Najwyżej cenioną i jedyną w rankingu firmą produkującą wyłącznie motocykle jest Harley-Davidson, który zajął wyższą pozycję od Chevroleta, Land Rovera czy MINI.

Jedyną marką w zestawieniu, która odnotowała stratę w stosunku do ubiegłego roku jest Volkswagen i prawdopodobnie nie jest to jeszcze związane z aferą spalinową. Przewidujemy znaczną stratę w przyszłym roku. Ciekawi jesteśmy, jak mocno Volkswagen spadnie w dół.

Tagi: najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne, najcenniejsze marki świata, toyota najbardziej wartościową marką na świecie