Motoryzacyjni sponsorzy
Motoryzacyjni sponsorzy
2012-08-18 00:00:00.000000
https://www.smartdriver.pl/motoryzacyjni-sponsorzy?categoryName=rozrywka
Zespół AXA
852 284

18 sierpień 2012

Motoryzacyjni sponsorzy

Brak ocen
0/5 (0 głosów)

Świat motoryzacji nie obraca się tylko wokół czterokołowych pojazdów napędzanych różnorakimi silnikami. Wielu producentów aut, chcąc zwiększyć swoją reputację obejmuje patronatem lub tez sponsoringiem różnego rodzaju zawody sportowe oraz imprezy kulturalne. Poniżej przedstawiam kilka imprez, które są mocno wspierane przez motoryzacyjne marki.

Bardzo wysoko cenione przez producentów aut są szeroko pojęte sporty wodne. Ford Kite Cup, Volvo Ocean Race czy BMW Sailing Cup z pewnością są oczkiem w głowie motoryzacyjnych potentatów. Toyota, która co prawda nie pokusiła się o organizację cyklu zawodów sygnowanych swoim logo wspiera załogę Nowej Zelandii występującą w cyklu regat o Puchar Ameryki.

Ta sama Toyota w Stanach Zjednocznych jest oficjalnym samochodem klubu futbolu amerykańskiego Indianapolis Colts. Chyba nikt nie ma wątpliwości, że pojawianie się w spotach reklamowych drużyny reprezentującej bardzo popularną dyscyplinę sportu za Wielką Wodą, korzystnie wpływa na wizerunek tej japońskiej marki.

Również w przypadku piłki nożnej nie mogło obejść się bez sponsorskich pieniędzy płynących wprost z motoryzacyjnych koncernów. Przed każdym meczem elitarnej Champions League można zobaczyć spoty reklamowe Forda a Hyundai i Kia już od dobrych kilku lat owocnie współpracują z FIFA.

Nie sposób również nie wspomnieć o Skodzie, która wspiera swoją narodową drużynę hokeja na lodzie oraz Fiacie, który już od kilku lat jest patronem wyścigu kolarskiego Tour The Pologne. Audi oraz Mercedes za cel obrały sobie wspieranie gry w golfa czyli sport, który w wielu kręgach uznawany jest za przejaw snobizmu.

Jak już wspomniałem na wstępie nie tylko imprezy sportowe są wspierane przez motoryzacyjne marki. Również wszelkiego rodzaju wydarzenia kulturalne mają swoich zmotoryzowanych sponsorów.

Volkswagen wspiera Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku, Renault udostępnia swoje pojazdy uczestnikom filmowego festiwalu cinemagic.pl a sportowa marka Porsche sfinansowała odbudowę oraz renowację zabytkowych organów znajdujących się w kościele pod wezwaniem Św. Mikołaja w Lipsku.

Również gwiazdy kina, telewizji czy popularni sportowcy są łakomymi kąskami dla motoryzacyjnych gigantów. Tak zwani ambasadorzy marki są gośćmi specjalnymi pojawiającymi się na premierze nowego modelu czy też wystawnym bankiecie promującym daną markę.

Nie ulega wątpliwości, że takie “wspomaganie” jest opłacalne dla obu stron. Nas jednak ciekawi jakich znacie jeszcze producentów aut, których logo widnieje na koszulce jakiegoś sportowca czy też jest kojarzone z jakąś imprezą kulturalną?