MINI ogranicza ofertę modelową

W ostatnich latach MINI wypuszczało na rynek kolejne nowe modele, które w gruncie rzeczy były oparte na jednym schemacie. Samochody zmieniały rozmiary, ale ogólna koncepcja stylizacji pozostawała taka sama. Mało kto umie się w tym wszystkim połapać.

Firma najwidoczniej zdaje sobie sprawę z tego, że przeszarżowała, ponieważ zamierza ograniczyć swoją ofertę do zaledwie trzech modeli: hatchbacka (One, Cooper S, wersja kabriolet), małego SUV-a (Countryman) oraz kombi (Clubman). Powodem takiej decyzji jest marna sprzedaż udziwnionych modeli. Na coupé znalazło się 3858 chętnych, Paceman sprzedał się w nakładzie 8229 sztuk, a roadsterów rozeszło się zaledwie 2678.

Clubman również nie cieszył się w ubiegłym roku zbyt dużą popularnością (7485 sprzedanych egzemplarzy), ale MINI zamierza uatrakcyjnić jego następcę i dzięki temu trafić do szerszego grona odbiorców. Dla porównania: sprzedaż tradycyjnego hatchbacka wyniosła w Europie aż 78 102 egzemplarzy, a Countrymana 47 177.

Decyzja nie jest jeszcze co prawda przesądzona, ale o takiej zmianie strategii mówi się od dobrych kilku miesięcy. Jeśli jednak nowy Clubman będzie sprzedawał się znacznie lepiej od poprzednika, to prawdopodobnie firma opracuje kolejne wcielenia MINI.

Źródło: WorldCarFans

Jedna odpowiedź do “MINI ogranicza ofertę modelową”

  1. Krystian napisał(a):

    Taki ruch ani trochę nie dziwi. Kto kupuje dziś mini? Ja rzadko kiedy mijam te auta na ulicy, a takiego Coutrymana jeszcze chyba ani razu nie widziałem. Za bardzo wszystko jest tworzone na jedno kopyto, choć wiadomo – bazują w oparciu o jeden schemat, jak słusznie zaznaczone jest w artykule.

Tagi: Brytyjskie, hatchback, kombi, luksusowe, mini, premium, suv