Mercedesy z 3-cylindrowymi silnikami będą, ale…

Od niedawna producenci aut masowo „wycinają cylindry”: wymieniają wolnossące silniki o większej pojemności na mniejsze, turbodoładowane. Takie zabiegi stosowane są również w autach marek premium, w których pojawiają się coraz mniejsze motory. Co nowego planuje Mercedes?

Według Bernharda Heila, odpowiedzialnego za rozwój jednostek napędowych niemieckiej marki, już wkrótce pod maski kilku modeli trafią nowe 3-cylindrowe silniki. Motory pojawią się jednak tylko w autach z napędem na przód, czyli w klasie A, B oraz modelach CLA i GLS.

Dlaczego firma nie zdecydowała się na zainstalowanie takich silników w samochodach z napędem na tył? Znaniem Heila oszczędności płynące z zastosowania małych jednostek nie są tak duże, jak się wydaje. Poza tym niewielkie motory powodują nieprzyjemne wibracje przy niskich obrotach i nie radzą sobie z cięższymi konstrukcjami. Aby się rozpędzić, trzeba częściej korzystać z wyższych obrotów, co oznacza wzrost spalania, a to mija się z celem.

Oprócz 3-cylindrowych benzyniaków Mercedes opracowuje również nowego diesla o pojemności od 1,9 do 2,0 l. Na dokładne informacje na ten temat trzeba poczekać.

Źródło: WorldCarFans

Jedna odpowiedź do “Mercedesy z 3-cylindrowymi silnikami będą, ale…”

  1. Konrad napisał(a):

    Jak dawniej jeździłem 3 cylindrowym to słyszałem ciągle, że mam zepsute auto bo ktoś mu jeden cylinder zabrał 🙂

Tagi: CLA, downsizing, GLA, Klasa A, Klasa B, Mercedes-Benz, premium, R3