Mercedes walczy z replikami!

Mercedes 300SL Replica

Motoryzacyjni zapaleńcy od lat konstruują repliki nietypowych samochodów. Jedni chcą mieć przepięknego klasyka, inni – nowoczesnego egzotyka. Powód budowania replik jest jednak zawsze ten sam: brak pieniędzy na oryginał i chęć realizacji własnych marzeń.

Wśród pasjonatów tworzących repliki wyróżniamy dwie grupy. Do pierwszej można zaliczyć amatorów, którzy próbują upodobnić swój samochód do wymarzonego auta sportowego. Zwykle nie wychodzi im to zbyt dobrze. Druga grupa to prawdziwi profesjonaliści, którzy skrupulatnie montują element po elemencie, sprawdzając dokładnie ich rozmieszczenie w oryginalne. Dzięki staranności efekt końcowy jest olśniewający i może budzić podziw nawet samego producenta. Może, ale wcale nie musi.

Mercedes 300SL Replica

Przykładem marki, która nie pochwala takiego działania, jest Mercedes. Niemcy chwalą się, że wytoczyli proces małej niemieckiej manufakturze. Bez pozwolenia koncernu Daimler AG konstruowała ona repliki modelu 300 SL, który został wyprodukowany w latach 1941-1963 w nakładzie około 3000 egzemplarzy.

Mercedes straszy, że to nie ostatni taki proces i ku przestrodze zamieścił w Internecie zdjęcia dokumentujące niszczenie przepięknych, ale mimo wszystko podróbek.

Co myślicie o takiej postawie Mercedesa? Czy marka straci przez to grupę wiernych fanów?

20 odpowiedzi na “Mercedes walczy z replikami!”

  1. Tomax napisał(a):

    Myślę że Mercedes mógłby więcej zyskać na współpracy z tymi pasjonatami, niż na „procesowaniu” się z nimi. A produktów takich manufaktur nie nazwałbym „podróbkami” – przecież oni nie ukrywają że to REPLIKI!

  2. Tomax napisał(a):

    Myślę że Mercedes mógłby więcej zyskać na współpracy z tymi pasjonatami, niż na „procesowaniu” się z nimi. A produktów takich manufaktur nie nazwałbym „podróbkami” – przecież oni nie ukrywają że to REPLIKI!

  3. Gosc napisał(a):

    Zdecydowanie popieram działania Mercedesa. Skoro pasjonaci są tacy dobrzy, niech zaprojektują od zera auto i na takie znajdą nabywców.

  4. Gosc napisał(a):

    Zdecydowanie popieram działania Mercedesa. Skoro pasjonaci są tacy dobrzy, niech zaprojektują od zera auto i na takie znajdą nabywców.

  5. Arky napisał(a):

    Tomax – jest napisane jest wyraźnie że bez pozwolenia robili to, skoro mercedes nie chce to nie i kropka. Takie komentarze co im się bardziej opłaca są śmieszne – przecież trzeba brać pod uwagę jakość i bezpieczeństwo takich aut a nie tylko kasa kasa i kasa – widocznie nie opłaca im się i tyle. Może napiszesz jakbyś nazwał te „podróbki” inaczej? Pewnie chińczycy się ucieszą z nowego słowa którym można określić ich „dziwolągi”.

  6. Arky napisał(a):

    Tomax – jest napisane jest wyraźnie że bez pozwolenia robili to, skoro mercedes nie chce to nie i kropka. Takie komentarze co im się bardziej opłaca są śmieszne – przecież trzeba brać pod uwagę jakość i bezpieczeństwo takich aut a nie tylko kasa kasa i kasa – widocznie nie opłaca im się i tyle. Może napiszesz jakbyś nazwał te „podróbki” inaczej? Pewnie chińczycy się ucieszą z nowego słowa którym można określić ich „dziwolągi”.

  7. Lool napisał(a):

    replika to replika jak sama nazwa wskazuje, o co się czepiać , a grubasom z mercedesa kopa należałoby sprzedać

  8. Lool napisał(a):

    replika to replika jak sama nazwa wskazuje, o co się czepiać , a grubasom z mercedesa kopa należałoby sprzedać

  9. Pawel napisał(a):

    Czy wystarczy zrobić wierna kopię i nazwać ją REPLIKĄ. Czy sama zmiana nazwy upoważnia do kopiowania? Chyba nie. A może wszyscy zaczniemy robić „wierne” kopie, wręcz podróbki, i nazywać je replikami?

  10. Pawel napisał(a):

    Czy wystarczy zrobić wierna kopię i nazwać ją REPLIKĄ. Czy sama zmiana nazwy upoważnia do kopiowania? Chyba nie. A może wszyscy zaczniemy robić „wierne” kopie, wręcz podróbki, i nazywać je replikami?

  11. Noyander napisał(a):

    kiedyś mercedes to było coś …. teraz mercedes to żadna klasa, psujące się drogie brzydkie auta

  12. Noyander napisał(a):

    kiedyś mercedes to było coś …. teraz mercedes to żadna klasa, psujące się drogie brzydkie auta

  13. 0533 napisał(a):

    ja rozumiał bym gdyby chodziło o bentleya, rolce-rolce’a, bugatti ale znaczek mercedesa widziałem już na śmieciarkach i szambowozach więc to co robią jest przejawem hipokryzji, mam nadzieję że zrekompensowali to właścicielowi

  14. 0533 napisał(a):

    ja rozumiał bym gdyby chodziło o bentleya, rolce-rolce’a, bugatti ale znaczek mercedesa widziałem już na śmieciarkach i szambowozach więc to co robią jest przejawem hipokryzji, mam nadzieję że zrekompensowali to właścicielowi

  15. Gość napisał(a):

    Moim zdaniem to jakieś nie porozumienie mercedes-benz zniszczył dobrze prosperującą firmę zajmującą się produkcją replik dawno nie produkowanych kultowych aut na dodatek robili to na bazie nowszych modeli z korzyścią dla mercedesa. Jak dla mnie to bez sensu ale jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę.

  16. Gość napisał(a):

    Moim zdaniem to jakieś nie porozumienie mercedes-benz zniszczył dobrze prosperującą firmę zajmującą się produkcją replik dawno nie produkowanych kultowych aut na dodatek robili to na bazie nowszych modeli z korzyścią dla mercedesa. Jak dla mnie to bez sensu ale jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę.

  17. Pawel napisał(a):

    Widzę, że wypowiadają się ludzie, którzy są tylko odtwórczy. Czy nikomu z was nigdy nic nie ukradziono? Co wtedy byście zrobili? Własność intelektualna to TEŻ WŁASNOŚĆ. I nie ma to znaczenie czy jest to Bentley, Mercedes, czy Trabant!!!

  18. Pawel napisał(a):

    Widzę, że wypowiadają się ludzie, którzy są tylko odtwórczy. Czy nikomu z was nigdy nic nie ukradziono? Co wtedy byście zrobili? Własność intelektualna to TEŻ WŁASNOŚĆ. I nie ma to znaczenie czy jest to Bentley, Mercedes, czy Trabant!!!

  19. Angol napisał(a):

    w takim razie ja naleze do 3-ciej kategorii ludzi… czyli tych … ktorzy chca miec oryginale auto, prototyp, jedyny w swoim rodzaju, zaprojektowany i wykonany wlasnymi rekami.

  20. Angol napisał(a):

    w takim razie ja naleze do 3-ciej kategorii ludzi… czyli tych … ktorzy chca miec oryginale auto, prototyp, jedyny w swoim rodzaju, zaprojektowany i wykonany wlasnymi rekami.

Tagi: 300 SL, budowa, Daimler, Destrukcja, Gullwing, legalność repliki, Mercedes walczy z replikami, Mercedes-Benz, Nielegalna, Replica, replika, Zniszczenie, zniszczenie repliki