Mercedes – najładniejsza marka 2013 roku?

Mercedes-Benz CLA 220 CDI, (C117), 2012

Trudno stwierdzić to jednoznacznie na podstawie tylko dwóch modeli, ale to właśnie nowa Klasa A oraz model CLA zdobyły nagrody red dot – jedne z najbardziej prestiżowych w dziedzinie wzornictwa przemysłowego.

Nagrody red dot design sygnowane przez Centrum Wzornictwa Nadrenii Północnej-Westfalii uważane są za znak najwyższej jakości w dziedzinie wzornictwa przemysłowego, a tradycja ich przyznawania sięga aż 1955 roku. W tym roku do konkursu zgłosiło się aż 1885 producentów i designerów z 64 krajów świata.

Jury złożone z 37 członków oceniło łącznie 4662 produkty. Wyróżnione zostały tylko te najlepsze pod względem jakości i funkcjonalności. Liczyły się także projekty pionierskie w zakresie wzornictwa oraz najbardziej przyjazne środowisku. Zdaniem jury to właśnie nowy Mercedes Klasa A oraz model CLA spełniają wszystkie kryteria konkursu. Ten drugi to najbardziej aerodynamiczny produkowany seryjnie samochód ze współczynnikiem oporu powietrza od 0,22 do 0,23 zależnie od wersji.

Wygląd nowej Klasy A został doceniony także przez niemieckich czytelników gazety „Auto Bild”, którzy przyznali autu nagrodę Auto Bild Design Award 2012. A Wam podobają się nowe Mercedesy?

2 odpowiedzi na “Mercedes – najładniejsza marka 2013 roku?”

  1. artur napisał(a):

    Po prostu są piękne !

  2. ddd napisał(a):

    No rzeczywiście, z brzydkiego mato-babowozu, zmieniło się w zgrabnego hatchbacka. Ale tytuł najładniejszego merola to trzyma CL.

Tagi: CLA, design, Klasa A, konkurs, mercedes, prestiż, red dot, wzornictwo przemysłowe