Mazda MX-5 RF ze sztywnym, ale otwieranym dachem

Mazda zaprezentowała w Nowym Jorku najnowszą wersję swojego kultowego modelu MX-5 RF. Oznaczenie RF należy rozumieć jako retractable fastback, choć łatwiej przyjąć, że mamy do czynienia z nadwoziem typu targa.

Samochód generalnie w żaden sposób nie zmienił się mechanicznie, więc mamy te same silniki, to samo zawieszenie, a nawet wyposażenie. Jedyną nowością na liście opcji jest prezentowany na zdjęciach lakier Machine Grey zawierający w sobie opiłki metalu.

Nowością wersji MX-5 RF jest oczywiście nadwozie ze składanym, sztywnym dachem, który z klasycznej, otwartej targi zmienia tego samuraja w zgrabne coupé. Dach składa się elektrycznie i można to robić nawet podczas jazdy, choć w tym przypadku prędkość jest ograniczona do 10 km/h. Wraz z dachem składa się również tylna szyba co sprawia, że podróżowanie z otwartym nadwoziem jest niemal takim samym przeżyciem jak jazda klasycznym kabrioletem. Jeżeli zajdzie taka potrzeba, można rozłożyć wiatrochron, który chroni fryzury pasażerów przed zawirowaniami powietrza.

Wymiary samochodu zmieniły się jedynie w zakresie wysokości nadwozia. Mazda MX-5 RF jest wyższa o 5 mm w stosunku do standardowej odmiany. Nie zmieniła się natomiast pojemność bagażnika, która nadal wynosi 130 litrów i to nawet po schowaniu dachu.

Tagi: Mazda, mazda mx-5, mazda mx-5 rf, roadster ze sztywnym dachem, Targa