Marki samochodowe na Facebooku
Marki samochodowe na Facebooku
2012-08-25 00:00:00.000000
https://www.smartdriver.pl/marki-samochodowe-na-facebooku?categoryName=rozrywka
Zespół AXA
852 284

25 sierpień 2012

Marki samochodowe na Facebooku

Brak ocen
0/5 (0 głosów)

Facebook jest wszędzie, na Facebooku są wszyscy. W tym bijącym rekordy popularności serwisie społecznościowym są również fanpage’e różnych firm. Jak na niebieskim portalu radzą sobie marki samochodowe?

Jeśli uważacie się za Smart Drivera, na pewno macie swoją ulubioną markę samochodu. Jeśli posiadacie konto na Facebooku, zapewne również kliknęliście „Lubię to!” przy profilu swojego ulubionego producenta aut. Zastanawialiście się kiedyś, fanpage której marki na „polskim” Facebooku jest najbardziej atrakcyjny?

Jak zmierzyć atrakcyjność profilu publicznego stworzonego w celu promowania firmy? Pierwsze, co przychodzi na myśl, to liczba osób, które kliknęły „Lubię to!”. Nie pokazuje to jednak, czy marka starannie i poważnie podchodzi do kreowania swojego wizerunku na tym portalu społecznościowym. Czym się zatem posłużyć, aby dane były bardziej miarodajne i, co za tym idzie, prawdziwe?

Oprócz liczby fanów ważny jest tzw. współczynnik interaktywności, który zależy od liczby osób komentujących, lajkujących oraz udostępniających różne dane z profilu marki. Poza współczynnikiem interaktywności rolę odgrywa liczba fanów zaangażowanych w dany fanpage.

Jeśli wziąć pod uwagę te dwa kryteria, najbardziej atrakcyjny fanpage pośród marek motoryzacyjnych na „polskim” Facebooku ma Audi. Co prawda BMW również zgromadziło rzeszę osób, które polubiły jego profil, ale stosunek osób zaangażowanych w fanpage do liczby wszystkich użytkowników jest już zdecydowanie gorszy niż w przypadku Audi.

Tak naprawdę tylko te dwie marki mogą pochwalić się prawdziwym facebookowym zaangażowaniem. Inni producenci wypadają pod tym względem nie najlepiej. Niemal na samym końcu jest Kia – w jej profil zaangażowanych jest tylko 3% wszystkich osób, które polubiły tę markę.

Poniżej przedstawiam zestawienie „Top 10” marek, oparte na liczbie użytkowników, którzy kliknęli „Lubię to!” (według lipcowego raportu Sotrender).

Jak widać na powyższym rysunku, wspomniana wcześniej KIA ma najwięcej fanów. Jednak gdy spojrzymy na liczbę osób zaangażowanych w dany profil (rysunek poniżej), wszystko się zmienia.

Czym oprócz zdjęć czy filmów kuszą na swoich fanpage’ach producenci samochodów? Wielu z nich organizuje konkursy, w których do wygrania są nie tylko ciekawe gadżety, ale także możliwość udostępnienia samochodu na kilka miesięcy dla zwycięzcy.

Czy jesteś fanem jednego z wymienionych powyżej fanpage’y?